Wim Monnereauschool Speciale School voor Basisonderwijs

Boven Westerdiep 10 9641 LJ Veendam

Schoolfoto van Wim Monnereauschool Speciale School voor Basisonderwijs

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Via SLIM (een vervangingspool) komen invallers voor de groep.

Wanneer er geen invaller voorhanden is, worden de kinderen opgedeeld.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerlingen krijgen in groepsdoorbrekende niveaugroepen les van gespecialiseerde leerkrachten in de vakken technisch lezen en rekenen.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Op onze school zitten kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De behoeften zetten we om in hulpvragen. Deze hulpvragen kunnen te maken hebben met leer- en/of ontwikkelingsproblemen. Alle kinderen hebben een OPP (ontwikkelingsperspectief). De volgende kinderen genieten hun onderwijs op de Wim Monnereau:

  • Leerlingen met leerproblemen in combinatie metgedrags-/sociaal-emotionele problemen en/of een cognitieve achterstand;
  • Leerlingen met lichte fysieke problemen (bijv.astma, motorische problemen) in combinatie met gedrags-/sociaal-emotioneleproblemen en/of een cognitieve achterstand;
  • Leerlingen met een enkelvoudigeleerproblematiek;
  • Leerlingen met een lichte verstandelijkebeperking (vanaf IQ 60);
  • Kinderen die in hun leerontwikkeling enfunctioneren in de schoolse context belemmerd worden door een bijkomende ontwikkelingsstoornis in combinatie met een leer- en/of cognitieve achterstand

Kortom: wij kunnen kinderen bedienen die beïnvloedbaar zijn in hungedrag en kunnen profiteren van instructie en begeleiding in een groep. We hebben ook kinderen op school waarvan we kijken in welke typeonderwijs ze het beste tot hun recht komen. Die leerlingen zitten met een financiëlebijdrage uit het solidariteitsfonds van het samenwerkingsverband. We hebbenrelatief veel leerlingen met dyslexie (8%) en met gediagnosticeerde PDD NOS enaanverwante autisme (ongeveer 50%)

De leerlingen krijgen les in kleine groepen: tussen de 10-18 leerlingen.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven