Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De leerlingen krijgen in groepsdoorbrekende niveaugroepen les van gespecialiseerde leerkrachten in de vakken technisch lezen en rekenen.
Op onze school zitten kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De behoeften zetten we om in hulpvragen. Deze hulpvragen kunnen te maken hebben met leer- en/of ontwikkelingsproblemen. Alle kinderen hebben een OPP (ontwikkelingsperspectief). De volgende kinderen genieten hun onderwijs op de Wim Monnereau:
- Leerlingen met leerproblemen in combinatie metgedrags-/sociaal-emotionele problemen en/of een cognitieve achterstand;
- Leerlingen met lichte fysieke problemen (bijv.astma, motorische problemen) in combinatie met gedrags-/sociaal-emotioneleproblemen en/of een cognitieve achterstand;
- Leerlingen met een enkelvoudigeleerproblematiek;
- Leerlingen met een lichte verstandelijkebeperking (vanaf IQ 60);
- Kinderen die in hun leerontwikkeling enfunctioneren in de schoolse context belemmerd worden door een bijkomende ontwikkelingsstoornis in combinatie met een leer- en/of cognitieve achterstand
Kortom: wij kunnen kinderen bedienen die beïnvloedbaar zijn in hungedrag en kunnen profiteren van instructie en begeleiding in een groep. We hebben ook kinderen op school waarvan we kijken in welke typeonderwijs ze het beste tot hun recht komen. Die leerlingen zitten met een financiëlebijdrage uit het solidariteitsfonds van het samenwerkingsverband. We hebbenrelatief veel leerlingen met dyslexie (8%) en met gediagnosticeerde PDD NOS enaanverwante autisme (ongeveer 50%)
De leerlingen krijgen les in kleine groepen: tussen de 10-18 leerlingen.