Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school hebben we de groepen 1 en 2 gesplitst, terwijl de groepen 3 en 4, 5 en 6, en 7 en 8 combinatiegroepen vormen. In de ochtend hanteren we gelijke roosters, zodat we groepsdoorbrekend kunnen werken en leerlingen op hun eigen niveau kunnen bedienen.Heb je bijvoorbeeld wat meer moeite met de lesstof in groep 5, dan kun je instructies volgen in groep 4. Heb je extra uitdaging nodig en beheers je de doelen van je eigen jaargroep, dan kun je instructie in een hogere groep volgen. Zo proberen we zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van individuele leerlingen.
We werken op school aan het vanzelfsprekend maken van een gezonde leefstijl. Want werken aan gezondheid loont. Hiervoor zetten we de Gezonde School-aanpak in. Dit is een integrale aanpak waarmee gezondheid terugkomt in de lesstof, in de schoolomgeving, in signalering en in het beleid. Een échte Gezonde School, als groeiplaats voor een gezonde en vitale samenleving. Met gezonde leerlingen die lekker in hun vel zitten, gezonde keuzes maken en opgroeien tot volwassenen voor wie een gezonde leefstijl vanzelfsprekend is.De afgelopen drie jaar hadden we een themacertificaat gericht op welbevinden. De komende jaren heeft onze school speciale aandacht voor het thema bewegen en sport en zijn we in het bezit van eenn themaertificaat gericht hierop.
Onze leerlingen komen van diverse kinderopvangcentra en peuterspeelzalen. Met deze instellingen vindt bijna altijd een warme overdracht plaats, zodat we goed weten welk ontwikkelingsniveau de kinderen al hebben bereikt