Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Sportactiviteiten
- Alle leerlingen krijgen 3x per week gymles van een vakleerkracht.
Schoolzwemmen
- De leerlingen uit groep 5 en groep 6 hebben een half jaar lang 60 minuten zwemles.
Door het systematisch verzamelen en evalueren van data, zoals toetsgegevens en observaties signaleren we leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Leerlingen die vergelijkbare onderwijsbehoeften hebben, clusteren we binnen de eigen groep. In het groepsplan beschrijven we de doelen, het aanbod, de aanpak, organisatie en manier van evalueren. Voor de leerlingen die boven het gemiddelde presteren wordt aangeven waaruit het verdiepte leerstof aanbod bestaat, het pedagogisch en didactisch handelen en welke doelen er bereikt dienen te worden (verdiept arrangement). Voor de leerlingen die onder het gemiddelde presteren, wordt aangegeven welke leerstofdoelen beheerst moeten worden, het pedagogisch en didactisch handelen en de manier waarop dit georganiseerd wordt (intensief arrangement).Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In ons schoolondersteuningsprofiel (SOP) geeft de school de grens aan, waarbinnen het onderwijs wordt vormgegeven en welke ambitie we hierin hebben. Het schoolondersteuningsprofiel is terug te vinden op onze website www.kchetoudewesten.nl
Wij gaan hand in hand verder samen met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang als Integraal Kindcentrum. Ons gezamenlijke doel hierbij is om vanuit één pedagogische visie kijken naar het kind. Iedereen die in het Kindcentrum werkt, draagt er aan bij om deze pedagogische visie te bereiken. Door het schooljaar heen hebben zowel het management en de collega's van beide organisaties op verschillende momenten overleg om activiteiten en de inhoud van de activiteiten zo goed mogelijk met elkaar af te stemmen. Kinderen leren en spelen binnen en buiten schooltijd in het kindcentrum zodat ze hier hun talenten in de volle breedte ontwikkelen.
Samenwerken vanuit één pedagogische visie is een belangrijke opdracht. Uiteraard is ook tijdens de schoolvakanties het Kindcentrum geopend en ondernemen wij met de kinderen verschillende activiteiten en zorgen wij voor het vakantiegevoel.