Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We verwachten van leerlingen van In den Climtuin dat zij:
1. In staat zijn om liefde te geven en liefde te ontvangen
2. In staat zijn om te gehoorzamen en gezag te accepteren
3. In staat zijn om beleefd te zijn
4. In staat zijn om te kunnen samenwerken
5. Aanspreekbaar zijn op hun gedrag
6. In staat zijn om instructie te volgen (eventueel met beschikbare hulpmiddelen)
7. In staat zijn om passend bij hun leeftijd zelfstandig te werken en taakgericht te zijn.Op dit moment bieden we naast het reguliere onderwijs ook onderwijs aan:
- slechtziende leerlingen
- leerlingen met autisme
- slechthorende leerlingen
- leerlingen met een lichamelijke beperking
- hoogbegaafde leerlingenToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
1. Leerkrachten geven meer procesgerichte feedback aan leerlingen
2. Het uitrusten van een leerplein zodat de leerlingen op de plek op een adequate manier kunnen werken.
3. Technisch lezen (de Bieb op School)
4. Meer- en hoogbegaafdheid (MHB).
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.