Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Voor groep 1 en 2:
Op cbs De Flambou werken we vanuit de kerndoelen van het ministerie van onderwijs. Afhankelijk van de onderwijsbehoeften van onze leerlingen wordt het lesrooster passend gemaakt op de leerlingen. Wij werken niet met een standaard aantal uren per vakgebied, maar benaderen het onderwijs vanuit de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.
Voor groep 3 t/m 8:
Op cbs De Flambou werken we vanuit de kerndoelen van het ministerie van onderwijs. Afhankelijk van de onderwijsbehoeften van onze leerlingen wordt het lesrooster passend gemaakt op de leerlingen. Wij werken niet met een standaard aantal uren per vakgebied, maar benaderen het onderwijs vanuit de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.
Iedere school heeft haar kwaliteiten en ontwikkelpunten beschreven in een zogenaamd schoolondersteuningsprofiel (SOP). In het schoolondersteuningsprofiel staan de volgende onderdelen beschreven:
• Een korte typering van onze school.
• De kwaliteit van de ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen.
• De deskundigheid waarover onze school kan beschikken.
• De voorzieningen die wij hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.
Het schoolondersteuningsprofiel van CBS De Flambou ligt op school ter inzage voor u.