Daltonschool De Marienborn

Marienbergweg 28 6862 ZM Oosterbeek

Schoolfoto van Daltonschool De Marienborn

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Via ons bestuur, stichting Flores Onderwijs, hebben wij de vervanging geregeld van teamleden die verlof hebben.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Marienborn is een “kleinere” school waar iedereen elkaar kent. Een school waar je mag zijn wie je bent. Waar kinderen een ononderbroken ontwikkeling kunnen doormaken. Er heerst een gemoedelijke, vriendelijke sfeer waarin iedereen elkaar respecteert.

We zijn een Daltonschool die gekenmerkt wordt door de Daltonpijlers: samenwerken, zelfstandigheid, vrijheid in gebondenheid, reflectie en effectiviteit en doelmatigheid. Het Daltonsysteem maakt het mogelijk om kinderen aan hun eigen ontwikkelpunten en doelen te laten werken. 

De kinderen leren verantwoordelijk te zijn voor hun taak en worden middels coöperatieve gestimuleerd om samen te werken.Op school krijgen de kinderen, naarmate ze ouder worden, steeds meer eigenaarschap over hun ontwikkelingsproces. Door onze effectieve manier van organiseren creëert de leerkracht tijd om met kinderen te werken aan specifieke onderwijsbehoeften. Het werken met Focus PO ondersteunt dit proces. Dit systeem zorgt ervoor dat we snel inzicht hebben in de resultaten van kinderen. Op grond hiervan bepaalt de school welke interventies er op school-, groep- en kindniveau nodig is. Maar tevens welke ondersteuning voor individuele leerlingen nodig en passend is. In principe is ieder kind bij ons op school welkom. Wel bestaan er grenzen aan het goed bedienen van alle leerlingen. Grenzen die bepaald worden door de complexiteit van de specifieke onderwijsbehoefte/ begeleidingsbehoefte van de leerling in combinatie met de groepsgrootte, specifieke kennis en kunde van de leerkrachten. Te denken valt aan leerlingen met ernstige gedragsproblematiek of medische hulp.

Wij hechten veel waarde aan het partnerschap met ouders. 'Onze' ouders zijn erg betrokken bij school. Samen bepalen we wat het beste is voor het kind.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven