IKC De Noordster

't kort-Morn 2 9072 AK Nij Altoenae

Schoolfoto van IKC De Noordster

Het team

Toelichting van de school


  • Groep 1, 2, 3: Johanna de Haan en Titia Zuidema
  • Groep 4, 5, 6: Titia Zuidema en Petra Hoekstra
  • Groep 7, 8: Emily Velberg

  • Directeur: Margriet Visser
  • Intern begeleider: Ellen Timmerman 
  • Onderwijsassistent: Froukje Joostema
  • Administratie: Tineke Nicolay
  • Bewegingsteam Waadhoeke: Niels van der Ploeg 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte/ uitval van een leerkracht proberen we eerst of de duo-partner op die dag de groep les kan geven.

Het gebeurt steeds vaker dat er geen inval meer beschikbaar is. In het uiterste geval wordt er geen lesgegeven en wordt de klas naar huis gestuurd. Mocht dit voorkomen dan wordt u hier via het ouderportaal geïnformeerd middels een spoedbericht.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Directie

De directeur is verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen van de Integraal Kind Centrum. Binnen het directieoverleg werkt zij nauw samen met de directeuren van de andere basisscholen / kindcentra van Stichting CBO Noardwest Frysân.

Leerkrachten

In totaal werken bij ons 4 leerkrachten, deze leerkrachten zijn verdeeld over drie groepen. Dit betekent dat er in een aantal groepen twee (part-time) leerkrachten zijn.

Pedagogische medewerkers

Eén vaste pedagogische medewerker begeleidt de peutergroep.

Intern begeleider

De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg binnen de school. De IB-er houdt de gegevens van het leerlingvolgsysteem bij. Samen met de leerkrachten bekijkt de IB-er welke leerlingen voor extra hulp in aanmerking komen.

Onderwijsassistent

Er is één onderwijsassistent werkzaam op school. De onderwijsassistent ondersteunt de leerkrachten bij het begeleiden van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes.

 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De schoolbesturen van het basisonderwijs in Friesland dragen gezamenlijk, in de Stichting Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Fryslân, de verantwoordelijkheid voor goede onderwijsondersteuning voor elke leerling in Friesland.

Dit kan zijn: op de eigen school of op een andere, beter passende school. Iedere school heeft haar kwaliteiten en ontwikkelpunten beschreven in een zogenaamd schoolondersteuningsprofiel (SOP).   

In het schoolondersteuningsprofiel staan de volgende onderdelen beschreven:

  • Een korte typering van onze school.
  • De kwaliteit van de ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen.
  • De deskundigheid waarover onze school kan beschikken. De voorzieningen die wij hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.   

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Sinds mei 2015 zijn we bij ons op school gestart met een peuter-/kleuterproject. Dit project vindt plaats op de maandag- en woensdagmorgen, van 8.15 uur tot 12.15 uur. Bij het peuter-/kleuterproject werken de peuterleidster en de leerkracht van groep 1,2,3 aan een gezamenlijk programma, in dezelfde ruimte op verschillende niveaus. De pedagogische visie, de thema's, de leerinhouden etc. worden op elkaar afgestemd. 

We bereiken zo een doorgaande lijn, want ook na de peuterperiode blijft het kind op de basisschool doorgaan in dezelfde ruimte bij een leerkracht die al bekend is en met dezelfde kinderen.  

Terug naar boven