Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Directie
De directeur is verantwoordelijk voor al het reilen en zeilen van de Integraal Kind Centrum. Binnen het directieoverleg werkt zij nauw samen met de directeuren van de andere basisscholen / kindcentra van Stichting CBO Noardwest Frysân.
Leerkrachten
In totaal werken bij ons 4 leerkrachten, deze leerkrachten zijn verdeeld over drie groepen. Dit betekent dat er in een aantal groepen twee (part-time) leerkrachten zijn.
Pedagogische medewerkers
Eén vaste pedagogische medewerker begeleidt de peutergroep.
Intern begeleider
De intern begeleider is verantwoordelijk voor de leerlingenzorg binnen de school. De IB-er houdt de gegevens van het leerlingvolgsysteem bij. Samen met de leerkrachten bekijkt de IB-er welke leerlingen voor extra hulp in aanmerking komen.
Onderwijsassistent
Er is één onderwijsassistent werkzaam op school. De onderwijsassistent ondersteunt de leerkrachten bij het begeleiden van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes.
De schoolbesturen van het basisonderwijs in Friesland dragen gezamenlijk, in de Stichting Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Fryslân, de verantwoordelijkheid voor goede onderwijsondersteuning voor elke leerling in Friesland.
Dit kan zijn: op de eigen school of op een andere, beter passende school. Iedere school heeft haar kwaliteiten en ontwikkelpunten beschreven in een zogenaamd schoolondersteuningsprofiel (SOP).
In het schoolondersteuningsprofiel staan de volgende onderdelen beschreven:
- Een korte typering van onze school.
- De kwaliteit van de ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen.
- De deskundigheid waarover onze school kan beschikken. De voorzieningen die wij hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.
Sinds mei 2015 zijn we bij ons op school gestart met een peuter-/kleuterproject. Dit project vindt plaats op de maandag- en woensdagmorgen, van 8.15 uur tot 12.15 uur. Bij het peuter-/kleuterproject werken de peuterleidster en de leerkracht van groep 1,2,3 aan een gezamenlijk programma, in dezelfde ruimte op verschillende niveaus. De pedagogische visie, de thema's, de leerinhouden etc. worden op elkaar afgestemd.
We bereiken zo een doorgaande lijn, want ook na de peuterperiode blijft het kind op de basisschool doorgaan in dezelfde ruimte bij een leerkracht die al bekend is en met dezelfde kinderen.