Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen de kleuterbouw werken wij thematisch in hoeken.
Basisschool de Bolleberg werkt thematisch met behulp van de methode Alles-in-een. Door deze manier van werken zijn de meeste vakken thematisch met elkaar verbonden.
Ambities / Ontwikkeldoelen
- Ontwikkeling plan voorschoolse instelling en basisschool voor passend aanbod en doorgaande lijn
- De opbrengsten van onze leerlingen zijn op norm inspectie
- Leerkrachten hebben zicht op de ontwikkeling van elk kind en plannen vanuit deze ontwikkeling hun onderwijs aanbod
- De school neemt zich voor om aanbod vast te leggen voor kinderen met hogere intellectuele vermogens
- De school neemt zich voor om zich te ontwikkelen naar een meer gepersonaliseerd aanbod voor de leerlingen
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.