Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Om gehoor te geven aan de verschillende onderwijsbehoeften van de leerlingen, leren we hen omgaan met uitgestelde aandacht en zorgen de leerkrachten voor een optimaal klassenmanagement en is het leerkrachtgedrag voorspelbaar (GIP-model). Door deze organisatievorm hebben leerkrachten de mogelijkheid om instructie te geven aan diverse niveaugroepen. We halen op deze manier het meeste rendement uit de leertijd: de kinderen hoeven niet meer te wachten op de leerkracht als ze een probleem hebben, ze kunnen, nadat ze hun kaartje op rood hebben gedraaid, ander werk kiezen. Ze weten namelijk zeker dat de leerkracht langskomt om het (leer)probleem samen met hen op te lossen!
Groepsleerkrachten hebben zich gespecialiseerd in:
(Hoog)begaafdheid
Taalspecialist
Vreedzame school
Aan autisme verwante stoornissen
Dyslexie
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In de afgelopen periode hebben wij hard gewerkt aan:
Een coachende leerkracht;
Ontdekkend en onderzoekend leren;
Het vervangen of aanvullen van methodes passend bij onze visie op leren en lesgeven.
In bovenstaande thema’s willen we ons de komende periode verder gaan verdiepen en ontwikkelen.
Daarnaast gaan we ons bezighouden met de volgende onderwerpen:
We gaan op zoek naar manieren om niet alleen in de klas, maar ook daarbuiten te kunnen leren. Bewegend en spelend leren zijn onderdeel van deze ontdekkingstocht.
We willen onderzoeken hoe we nog meer kunnen aansluiten bij verschillende leervoorkeuren van leerlingen, bijvoorbeeld door te gaan werken met “hoofd en handen” groepen.
We gaan op zoek naar manieren om de ontwikkeling van leerlingen anders in beeld te brengen. We denken aan een vorm van een portfolio om de ontwikkeling van leerlingen zichtbaar te maken, waarbij ook ouders de mogelijkheid krijgen om mee te kijken met hun kind(eren).
Beste ouders/verzorgers,
Wij zijn trots op onze school! Bij deze willen wij u uitnodigen voor een rondleiding om u te laten zien hoe wij de vroegschoolse educatie en het onderwijs daarna vormgeven op de Prinses Margrietschool. Bel voor een afspraak 0223 690081.
Met vriendelijke groet namens het team,
Jan van Zandwijk, directeur