Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal onderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school wordt, voor de diverse vakken, gebruik gemaakt van basisschoolmethodes. Constateert de leerkracht dat er meer nodig is om de leerstof te beheersen en te verwerken dan wordt er extra instructie gegeven, extra geoefend en eventueel gebruik gemaakt van andere methodes. Stapjes dienen soms klein te zijn en goed voorgestructureerd te worden. Dit brengt met zich mee dat de leerstof van een jaar vaak niet in een schooljaar afgerond kan worden. Het tempo waarin de leerstof doorlopen wordt is afhankelijk van de mogelijkheden van de kinderen in een groep. In een nieuw schooljaar wordt met de leerstof verder gegaan waar het kind / de groep het voorgaande schooljaar is gebleven.