Canisiusschool

Kerkstraat 44 7135 JM Harreveld

Schoolfoto van Canisiusschool

Het team

Toelichting van de school

Intern begeleider Nicolien Spekschoor

Groep 1 - 2 Ellen te Nijenhuis en Carry Walterbos

Groep 3 - 4 Angelique Gelinck en Myrthe Bleumink

Groep 5 - 6 Marlot Koster

Groep 7 - 8 Kim Halink en Marieke Reukers

Extra ondersteuning Myrthe Bleumink (maandag) en Thom Groot Nibbelink ( dinsdag t/m vrijdag)

Vakleerkracht muziek Johan Klein Nibbelink

Vervanging Vincent Stapelbroek

Conciërge Freddie Baten

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of afwezigheid van een collega hebben we een vaste vervanger. Indien een leerkracht niet vervangen kan worden hebben we een aantal noodmaatregelen opgesteld. Deze noodmaatregelen zijn er opgericht om het invalprobleem in elk geval de eerste dag intern op te lossen door bv. de kinderen te verdelen over andere groepen of door leerkrachten die normaal gesproken andere taken/functies hebben voor de klas te zetten. Is er langere tijd geen vervanger, dan moeten we u vragen uw kind de tweede en daarop volgende dag thuis te houden. Om te voorkomen dat kinderen meer dan twee dagen thuis zijn, kunnen het wisselende groepen zijn. We doen dit natuurlijk niet graag. U mag er dan ook van uit gaan dat wanneer wij u om uw medewerking vragen, het echt niet anders kan. We hopen dat het niet vaak nodig is, maar willen u alvast berichten, zodat u alvast kunt nadenken over hoe u het thuis gaat regelen als uw kind niet naar school kan.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Zie voor de verdeling van de leerkrachten over de groepen de bijlage "taakverdeling 2022-2023".

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Vier- en vijfjarigen leren tijdens hun spel. Wij zorgen voor veel materiaal, waarvan de jongste leerlingen kunnen leren. Er wordt gewerkt vanuit thema's die aansluiten bij de belevingswereld van de jonge kinderen. Binnen de thema's wordt uitgebreid aandacht besteed aan de taal- en rekenontwikkeling. In ons eigen speellokaal krijgen de leerlingen bewegingsonderwijs.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De leerlingen gaan in 8 jaar minimaal 7520 uur naar school.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Deel 1: Hoe gaat het schoolteam om met verschillen tussen leerlingen?

  • De school voldoet voor 100 % aan het profiel van de smalle ondersteuningsschool
  • De school voldoet voor 83 % aan het profiel van de brede ondersteuningsschool.
  • De school voldoet voor 71 % aan het profiel van de inclusieve school.

Deel 2: Welke extra voorzieningen/ondersteuningsmogelijkheden heeft de school tot haar beschikking?

  • De school voldoet voor 100 % aan het profiel van de smalle ondersteuningsschool
  • De school voldoet voor 96 % aan het profiel van de brede ondersteuningsschool.
  • De school voldoet voor 58 % aan het profiel van de inclusieve school.

Totaal

  • De school voldoet voor 100 % aan het profiel van de smalle ondersteuningsschool
  • De school voldoet voor 89 % aan het profiel van de brede ondersteuningsschool.
  • De school voldoet voor 65 % aan het profiel van de inclusieve school.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Door te werken met het EDI model (Expliciete Directe Instructie) kunnen we differentiëren en leerlingen extra ondersteunen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

We werken nauw samen met peuterspeelzaal "'t Kelderke" die in ons schoolgebouw gevestigd is. 

Terug naar boven