Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
.
Lessentabel groep 3 t/m 8.
Taal/lezen/spelling 10.5 uur
Rekenen 5x 1 uur
Schrijven 1x45 min Engels 45 min
Wereldoriëntatie (Blink) 3 x 1 uur(gr 4 tm8)
1 x1 uur (gr 3)
Verkeer 1x 30 min
Expressievakken 2,3x 45 min
Lichamelijke oefening 2x 50 min
Levensbeschouwing Sociaal emotionele swPBS 1x 30 min 1x 30 min
Pauzes 75 min
De basisondersteuning op de Lambertusschool is in algemene zin op orde.
De Lambertusschool is een school met een sterk pedagogisch klimaat en onze leerlingen voelen zich veilig in hun schoolomgeving. De samenwerking met onze ouders is gericht op het delen van de ontwikkelingen van onze leerlingen. De zorgstructuur is op orde en naast de reguliere zorg heeft de Lambertusschool een voorziening voor meer en hoogbegaafde leerlingen.
De komende jaren zullen er begeleidingstrajecten zijn met als doel meer resultaat en opbrengstgericht werken m.b.t. leertijd, leerdoel en differentiatie. Het dyscalculieprotocol zal stapsgewijs verder uitgewerkt worden. Daarnaast zal de onderwijskundige visie t.b.v. zelfregulerend leren verder ontwikkeld worden om onze leerlingen zo zelfstandig en zelfredzaam te maken en te leren werken vanuit hun talenten.
Het schoolgebouw krijgt een upgrade waardoor het gebouw voldoet aan de hedendaagse eisen en leerlingen voorziet van een rijke leeromgeving. Beeldbegeleiding en bijbehorende coaching zal zowel op leerling als op leerkracht niveau ingezet worden.
De Lambertusschool heeft alle materialen in huis die nodig zijn voor een passend onderwijsaanbod. Er kan voldoende gebruik gemaakt worden van interne en externe ondersteuningsvoorzieningen en samenwerkende ketenpartners.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.