Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Een gecertificeerde taal coördinator geeft les aan twee schakelgroepen. Groep 4 en 5 leerlingen die net niet aansluiten bij het basisaanbod in de klas, omdat ze op latere leeftijd in Nederland zijn komen wonen, krijgen vier keer per week intensief taalonderwijs verrijkt met technisch lezen en woordenschat.
De andere schakelgroep bestaat uit groep 7 en 8 leerlingen met potentie VMBO T- HAVO advies, waarvan het niveau van begrijpend lezen lager is dan het niveau van rekenen. Deze leerlingen krijgen drie dagdelen per week intensief studerend, begrijpend leesonderwijs en woordenschat zodat het gewenste VO advies behaald wordt. De leerlingen volgen deze lessen tijdens en na schooltijd.
De cultuurcoördinator geeft in samenwerking met de groepsleerkracht teken- en handvaardigheidslessen in groep 3 t/m 8, zodat een doorgaande lijn gegarandeerd is. De schoolreizen en culturele excursies vallen ook onder haar verantwoordelijkheid.
De rekencoördinator geeft les aan leerlingen van groep 4 en 5 die extra ondersteuning nog hebben of op een eigen leerlijn werken.
De vakleerkracht lichamelijke oefening verzorgt de gymlessen voor groep 3 t/m 8.
Franse les wordt als naschoolse activiteit aangeboden voor de leerlingen van groep 8.
De onderwijsassistenten zijn in groep 1 t/m 4 ingezet om de taalontwikkeling te bevorderen.
In de groepe 6 t/m 8 wordt de taalontwikkeling gestimuleerd door de taal coördinator.
Zowel basisschool de Piramide als peuterspeelzaal de Mini Piramide werken met de Piramide methode en met Logo 3000