Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Tijdens de (spel)activiteiten in de kleutergroepen worden taal en rekenen vooral geïntegreerd aangeboden. Dit geldt ook voor de creatieve vakken, sociaal-emotionele vorming en muziek/dans. In de kleine kringen worden leerdoelen expliciet aangeboden.
We vermelden hierbij alleen de tijden van de basisvakken lezen, taal en rekenen en onze speerpunten kunstzinnige/ creatieve vorming (circuit) en bewegingsonderwijs. Deze tijden zijn bij benadering. Vakgebieden kunnen niet altijd los van elkaar worden gezien.
Op De Wijssel bieden wij kwalitatief goed onderwijs voor alle leerlingen. Er is veel aandacht voor de ondersteuning van kinderen. Na het signaleren van een hulpvraag zijn er veel manieren waarop wij hulp kunnen bieden. Onze leerkrachten zijn goed toegerust om onderwijs op maat te bieden. Daarbij worden zij ondersteund en gecoacht door de intern begeleiders en experts van binnen en buiten de school. In overleg met alle betrokkenen, dus zeker ook de ouders, bekijken we welke ondersteuning nodig is.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We streven er naar alle kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte een plekje te kunnen geven op onze school, zodat deze leerling en de andere leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Samen met Humankind werken we aan een doorgaande lijn voor kinderen van 0-12 jaar. In de nieuwbouw (realisatie (2024) zullen we een IKC vormen en bieden we kinderopvang, VVE/ peuteropvang en de basisschool binnen één gebouw aan.
In de onderbouw wordt thematisch gewerkt, waarbij bij elk thema doelen gesteld worden vanuit de leerlijnen. Vanuit de beleving van een thema werken we aan de gestelde doelen voor taal, lezen en rekenen. Rijke hoeken en spelend leren zijn daarbij belangrijk.