Paulus

Regulusstraat 8 7521 DX Enschede

  • Schoolfoto van Paulus
  • Schoolfoto van Paulus
  • Schoolfoto van Paulus
  • Schoolfoto van Paulus
  • Schoolfoto van Paulus

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Op grond van de wet werk en zekerheid hebben wij afspraken gemaakt om vervangingen optimaal te kunnen regelen binnen de kaders van die wet. Dit om te voorkomen, dan wel zoveel mogelijk te beperken, dat er geen vervanging beschikbaar is bij afwezigheid van personeel. In het kort komen die maatregelen hier op neer:·       

In overleg met de GMR is er een vervangingsbeleidsplan opgesteld, waardoor optimaal geanticipeerd kan worden op de gevolgen van de wet werk en zekerheid. KOE heeft een aantal mensen aangenomen om in de vervangingspool werkzaam te zijn en daarmee continue beschikbaar te zijn voor invalwerkzaamheden. Daarnaast maken we gebruik van de mogelijkheden om tijdelijke invalkrachten optimaal in te zetten.

In combinatie met bovenstaande maakt KOE deel uit van het mobiliteitscentrum van het Onderwijsbureau Twente.  Binnen het mobiliteitscentrum zijn speciale afspraken gemaakt met de schoolbesturen van het Convent. Op grond van dit laatste hebben we een grotere beschikbaarheid van invallers, omdat we invallers binnen zo’n samenwerking optimaler kunnen inzetten.Ondanks bovenstaande maatregelen is het in piekperiodes van veel ziekte niet uit te sluiten dat er geen invallers beschikbaar zijn. In die gevallen hanteren we een invalprotocol.

Het kan incidenteel voorkomen dat er geen leerkracht is voor de groep. De leerlingen zijn dan vrij. Er is opvang voor de leerlingen die thuisniet opgevangen kunnen worden.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Het lesrooster in de onderbouw is meer dan alleen de vakken die benoemd staan. De leerkracht werkt themagewijs aan leerdoelen. Meerder vakken worden geïntegreerd aangeboden.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Bovenstaand rooster is een leidraad voor het inrichten van een definitief rooster. E.e.a. is afhankelijk van de leerbehoefte van de leerlingen in het specifieke leerjaar.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze ambitie is om steeds meer inclusivever onderwijs te verzorgen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven