Master Frankeskoalle

Eilansgrien 17 9264 TB Earnewâld

  • Schoolfoto van Master Frankeskoalle
  • Mei trije dielnimmers fan de Master Frankeskoalle en ek de winner is in learling fan ús skoalle.
  • Schoolfoto van Master Frankeskoalle
  • Schoolfoto van Master Frankeskoalle
  • Schoolfoto van Master Frankeskoalle

Het team

Toelichting van de school

Leerkrachten:

  • Jeannette Perdok Intern Begeleider, aanwezig op dinsdag t/m donderdag
  • Jeannette van de Woude, groep 1/2/3, aanwezig op maandag t/m vrijdag
  • Jenny van der Meer, groep 4/5/6, aanwezig op maandag en dinsdag
  • Nynke Formsma, groep 4/5/6, aanwezig op woensdag t/m vrijdag
  • Ingrid Ogden, groep 7/8, aanwezig op maandag t/m woensdag
  • Vacature, groep 7/8 voor de donderdag en vrijdag

Onderwijsassistent:

  • Anyk van der Ploeg, aanwezig maandag t/m vrijdag

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Dit zijn de uitgangspunten van het vervangingsbeleid van onze school:

Leerkrachten worden bij ziekteverlof, indien mogelijk, vervangen vanaf de eerste dag. Medewerkers met zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof worden altijd vervangen. Bij planbaar verlof wordt er eerst gekeken of er dagen geruild kunnen worden met een duo collega. De onderwijsassistenten van de school kunnen mogelijk tijdelijk een deel van de groep overnemen in overleg met een andere leerkracht, IB-er of directie als een (vervangende) collega niet op tijd kan komen. Wanneer een collega niet direct kan komen, maar wel iets later op de ochtend, dan kunnen IB en Directie tijdelijk de groep waarnemen. Indien dit geen resultaat oplevert, dan wordt er gekeken of er een onderwijsassistent of LIO-er (=leraar in opleiding) beschikbaar is (die de klas kan opvangen, onder verantwoordelijkheid van een leerkracht van een andere groep). Indien dit ook niet tot de mogelijkheden behoortdan kunnen groepen worden opgesplitst of gecombineerd (maximaal 2 dagen). Als laatste maatregel geldt het naar huis sturen van een groep en het regelen van ‘noodopvang’ op school.De directeur en IB-er worden in principe niet ingezet in volledige vervanging. Iedere leerkracht zorgt dat de klassenmap up-to-date is en dat de lesplanning op Sharepoint beschikbaar is, zodat een collega deze voor de vervanger kan uitprinten. Handleidingen liggen klaar op een vaste plek zodat daar niet naar gezocht moet worden.

Ouders en verzorgers worden in het geval van opsplitsen van de groep geïnformeerd op de betreffende dag via Parro. Mocht er sprake zijn van het‘naar huis sturen’ van een groep, dan worden ouders en verzorgers hiervan, een dag van te voren, op de hoogte gebracht via de Parro.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Kleuterplein is een geintegreerde methode en omvat:

  • taal/lezen
  • rekenen
  • sociaal/emotionele ontwikkeling
  • beeldende vorming
  • bewegingsonderwijs
  • muziek
  • drama
  • wereldoriëntatie en burgerschap
  • voorbereidend schrijven 
  • Engels

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Door de goede organisatie van passendonderwijs Friesland (externe deskundigheid) en de organisatie “De Wâlden” kan de Master Frankeskoalle  voldoende tegemoet komen aan de ondersteuning die onze leerlingen en leerkrachten nodig hebben.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Onze ambitie is dat we de individuele ondersteuningsbehoefte per leerling beter in beeld krijgen en daarop actie ondernemen en dat we voor alle leerlingen een ononderbroken ontwikkelingsproces creëren.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven