Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Kleuterplein is een geintegreerde methode en omvat:
- taal/lezen
- rekenen
- sociaal/emotionele ontwikkeling
- beeldende vorming
- bewegingsonderwijs
- muziek
- drama
- wereldoriëntatie en burgerschap
- voorbereidend schrijven
- Engels
Door de goede organisatie van passendonderwijs Friesland (externe deskundigheid) en de organisatie “De Wâlden” kan de Master Frankeskoalle voldoende tegemoet komen aan de ondersteuning die onze leerlingen en leerkrachten nodig hebben.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is dat we de individuele ondersteuningsbehoefte per leerling beter in beeld krijgen en daarop actie ondernemen en dat we voor alle leerlingen een ononderbroken ontwikkelingsproces creëren.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.