Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Eigenaar en eerste aanspreekpunt van alle soorten van ondersteuningsvragen is altijd de leerkracht. Daarbij zoekt de leerkracht altijd in eerste lijn zelf ondersteuning van de Intern begeleider binnen de school. Wij hebben specifieke deskundigheid in huis (interne) op het gebied van video interactie begeleiding, kindgesprekken, autisme (geef me de vijf), taal/lezen, rekenen, kleuterontwikkeling. Ons Essentius loket (ondersteunend intern) biedt de volgende deskundigheid: een deskundige op het gebied van autisme (auti-specialist),een gedragsspecialist, beeldcoaches, specialist jonge kinderen, lees/dyslexiespecialist, taal- en rekenspecialisten, psychodiagnostisch medewerker,specialist excellente leerlingen en specialist Wetenschap & techniek. Extern maken wij gebruik van expertise van het speciaal onderwijs: oa. ambulant begeleiders van cluster 2 (lees- en spraakbeperkingen) en 4 (gedragsvragen). Ook de schoolmaatschappelijk werker kan aanschuiven in het ondersteuningsteam.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.