Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
08.25 Inloop
08.30 Zelfstandig aan de tafel
08.45 Kring (Trefwoord of taal)
09.15 Buitenspel/ gym
10.15 Eten/drinken voorlezen
10.30 Werken planbord
11.30 woordenschat/ rekenactiviteit
12.00 Eten en drinken
12.30 Reken-/ taalactiviteit
12.50 Kiezen van planbord
14.00 Einde schooldag
I.v.m. de organisatie kan de indeling van de dag iets afwijken van bovenstaand schema.
Kindcentrum Kleurrijk is een reguliere basisschool. Onze school ligt centraal tussen de wijken Groot-Douwel, Het Oostrik en Blauwenoord in Colmschate Noord. Wij bieden binnen onze mogelijkheden onderwijs aan alle kinderen in de wijk. Hierbij zoeken wij steeds naar een balans tussen de onderwijsbehoefte van het kind en het belang van de groep.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij werken intensief samen met externe partijen om kinderen en hun gezinnen te ondersteunen. Binnen het team houden collega's hun expertise op het gebied van rekenen, taal en gedrag op peil of bouwen deze uit.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.