Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De kinderen eten tussen de middag samen met de leerkracht hun meegebrachte lunch. Dit is een bewuste keuze; de leerkrachten kennen de kinderen immers goed en eten dus samen met hen. We hebben er niet voor gekozen met een externe instantie of met overblijfouders te gaan werken.
We verwachten van de ouders dat ze een verantwoord lunchpakket meegeven. Er is gelegenheid om dagelijks bij de lunch schoolmelk te drinken. Nadat de leerlingen gegeten hebben spelen zij een half uur onder begeleiding van de vakleerkracht, de onderwijsassistente en de stagiaires buiten.
Bij het buitenspelen kunnen de kinderen vrij spelen of meedoen aan een van de spelletjes die georganiseerd worden door de vakleerkracht.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.