Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school wil zoveel mogelijk leerlingen onderwijs bieden en daarbij tegemoet komen aan de talenten, behoeften en beperkingen van ieder individueel kind. Er zijn echter leerlingen die wij niet kunnen opvangen omdat onze expertise, onze formatieomvang of de kenmerken van ons schoolgebouw hiervoor te kortschieren. Het gaat daarbij om:
- Leerlingen met emotie-regulatieproblemen die van dien aard zijn dat met enige regelmaat een time-out buiten de klas nodig is. Toelichting: Onze school heeft geen extra ruimte voor een time-outplek. Ook zijn er te weinig ambulante medewerkers binnen de school beschikbaar die op wisselende momenten extra ondersteuning kunnen bieden.
- Leerlingen die moeten worden verschoond, gevoed en/of medicatie toegediend moeten krijgen. Toelichting: De school beschikt niet over een vaste, rustige ruimte waarin deze handelingen kunnen plaatsvinden.
- Leerlingen met ernstige leerproblemen (ZMLK-niveau) waardoor het onderwijs zich vooral moet richten op praktische zelfredzaamheid. Toelichting: Het schoolteam beschikt niet over voldoende expertise om dit onderwijs vorm te geven.
- Leerlingen die, bij binnenkomst op school, de Nederlandse taal niet of nog weinig beheersen. Toelichting Onze school heeft geen breed gedeelde expertise met betrekking tot NT2 onderwijs en geen NT2 beleid. Leerlingen die gebaat zijn bij opvangonderwijs voor nieuwkomers worden doorverwezen naar één van de 16 daartoe speciaal uitgeruste en gefaciliteerde scholen in Den Haag.