Freinetschool Delft

Loevesteinplaats 8 2613 LE Delft

Schoolfoto van Freinetschool Delft

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Ondersteuningsteam

In een ondersteuningsteam werken deskundigen vanuit het onderwijs samen met de ouders, het team Jeugd van de gemeente en eventueel andere betrokkenen. Mochten er zorgen zijn over een kind, dan kan via de Intern Begeleider van de school een beroep op deze professionals gedaan worden. De Intern Begeleider van de school is daarbij als contactpersoon de spin in het web

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De Freinetschool Delft heeft haar onderwijsvisie vermeld in het schoolplan en de schoolgids. Deze  vormen de uitgangspunten voor onze schoolontwikkeling. Zij spreken zich uit over ons mens- en  maatschappijbeeld en daaruit vloeit logisch voort ons pedagogisch en didactisch handelen.  Als het gaat om het ondersteunen van leerlingen binnen de school, staan de onderwijsbehoeften van het kind centraal.
Iedereen heeft andere behoeften, mogelijkheden en onmogelijkheden. Het zijn de individuele  verschillen tussen kinderen waar wij binnen ons onderwijs zo goed mogelijk bij willen aansluiten.

De  intentie van de Freinetschool Delft is kinderen zoveel mogelijk binnen onze school een passende  plek te geven en de daarbij behorende ondersteuning te faciliteren. De inspanning en  verantwoordelijkheid worden door ouders, leerling en school gezamenlijk geleverd en gedragen om  passend onderwijs te bieden. 

Ontwikkelingen 2023 -2024
Voortzetting invoering gewijzigd aanname- en plaatsingsbeleid.
Voortzetting invoering gemeenschappelijke (nieuwe) gedragsaanpak.
Voortzetting invoering nieuwe opzet rapportage (portfolio) en gesprekkencyclus 

Onderwijsprofessionals verder in positie brengen (doorontwikkeling van afgelopen schooljaar)
? Aanspreekcultuur/ professionele samenwerkingscultuur versterken o.a. door de inzet van  de werkwijze LeerKRACHT. 
? Leerkrachten ontwerpen adaptief Freinetonderwijs. Daarbij maken ze gebruik van elkaars  kwaliteiten zodat leerlingen niet alleen profiteren van de kennis en kunde van hun eigen  leerkracht. 
? Eigenaarschap/verantwoordelijkheid: Leerlingen betrekken als het gaat om de eigen ontwikkeling. 

Basisondersteuning
Er wordt gewerkt aan verbetering van de doorgaande lijn op het gebied van het schrijven van teksten.

Expertises in de school in positie brengen en uitbreiden
? Zie overzicht deskundigheden.
? Interne deskundigen worden actief in de driehoek ouder-leerling-leerkracht en delen zo  hun expertise. Deskundigen vallen onder de verantwoordelijkheid van de Intern Begeleiders.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Terug naar boven