Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ondersteuningsteam
In een ondersteuningsteam werken deskundigen vanuit het onderwijs samen met de ouders, het team Jeugd van de gemeente en eventueel andere betrokkenen. Mochten er zorgen zijn over een kind, dan kan via de Intern Begeleider van de school een beroep op deze professionals gedaan worden. De Intern Begeleider van de school is daarbij als contactpersoon de spin in het web
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Freinetschool Delft heeft haar onderwijsvisie vermeld in het schoolplan en de schoolgids. Deze vormen de uitgangspunten voor onze schoolontwikkeling. Zij spreken zich uit over ons mens- en maatschappijbeeld en daaruit vloeit logisch voort ons pedagogisch en didactisch handelen. Als het gaat om het ondersteunen van leerlingen binnen de school, staan de onderwijsbehoeften van het kind centraal.
Iedereen heeft andere behoeften, mogelijkheden en onmogelijkheden. Het zijn de individuele verschillen tussen kinderen waar wij binnen ons onderwijs zo goed mogelijk bij willen aansluiten.De intentie van de Freinetschool Delft is kinderen zoveel mogelijk binnen onze school een passende plek te geven en de daarbij behorende ondersteuning te faciliteren. De inspanning en verantwoordelijkheid worden door ouders, leerling en school gezamenlijk geleverd en gedragen om passend onderwijs te bieden.
Ontwikkelingen 2023 -2024
Voortzetting invoering gewijzigd aanname- en plaatsingsbeleid.
Voortzetting invoering gemeenschappelijke (nieuwe) gedragsaanpak.
Voortzetting invoering nieuwe opzet rapportage (portfolio) en gesprekkencyclusOnderwijsprofessionals verder in positie brengen (doorontwikkeling van afgelopen schooljaar)
? Aanspreekcultuur/ professionele samenwerkingscultuur versterken o.a. door de inzet van de werkwijze LeerKRACHT.
? Leerkrachten ontwerpen adaptief Freinetonderwijs. Daarbij maken ze gebruik van elkaars kwaliteiten zodat leerlingen niet alleen profiteren van de kennis en kunde van hun eigen leerkracht.
? Eigenaarschap/verantwoordelijkheid: Leerlingen betrekken als het gaat om de eigen ontwikkeling.
Basisondersteuning
Er wordt gewerkt aan verbetering van de doorgaande lijn op het gebied van het schrijven van teksten.Expertises in de school in positie brengen en uitbreiden
? Zie overzicht deskundigheden.
? Interne deskundigen worden actief in de driehoek ouder-leerling-leerkracht en delen zo hun expertise. Deskundigen vallen onder de verantwoordelijkheid van de Intern Begeleiders.