Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Om te weten wat een kind nodig heeft om zo optimaal mogelijk te leren leren, wordt de onderwijsbehoefte van een leerling in kaart gebracht. Dat kan d.m.v. van observaties, afstemmingsgesprekken, en/ of analyseren methodegebonden toetsen of Cito scores.
We stemmen het onderwijs zo goed mogelijk af en daarbij maken we ook gebruik van de theorie van de Meervoudige Intelligenties en zetten we coöperatieve werkvormen in.
Voor ons is elk kind uniek, samen met de ouders volgen we de ontwikkeling op de voet om zoveel mogelijk de belemmerende factoren te vermijden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hebben de ambitie om kinderen optimaal te ondersteunen waar nodig. We stellen onszelf de vraag wat heeft deze leerling, in deze groep, van deze juf/meester nodig om optimaal te ontwikkelen? Onze leerlingen krijgen op deze wijze de hulp die zij nodig hebben.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.