Prins Mauritsschool

Frankenthaler 1 2678 WE De Lier

  • Schoolfoto van Prins Mauritsschool
  • Schoolfoto van Prins Mauritsschool
  • Schoolfoto van Prins Mauritsschool
  • Schoolfoto van Prins Mauritsschool
  • Schoolfoto van Prins Mauritsschool

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij verlof van collega's wordt vervanging geregeld in de groepen. Dat kan een collega zijn die extra werkt of een collega uit de invalpoule van onze organisatie. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Om te weten wat een kind nodig heeft om zo optimaal mogelijk te leren leren, wordt de onderwijsbehoefte van een leerling in kaart gebracht. Dat kan d.m.v. van observaties, afstemmingsgesprekken, en/ of analyseren  methodegebonden toetsen of Cito scores.

We stemmen het onderwijs zo goed mogelijk af en daarbij maken we ook gebruik van de theorie van de Meervoudige Intelligenties en zetten we coöperatieve werkvormen in.

Voor ons is elk kind uniek, samen met de ouders volgen we de ontwikkeling op de voet om zoveel mogelijk de belemmerende factoren te vermijden.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We hebben de ambitie om kinderen optimaal te ondersteunen waar nodig. We stellen onszelf de vraag wat heeft deze leerling, in deze groep, van deze juf/meester nodig om optimaal te ontwikkelen? Onze leerlingen krijgen op deze wijze de hulp die zij nodig hebben.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven