Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In passend onderwijs komeneen aantal onderwijswerkniveaus:· Basisondersteuning. De scholen hebben met elkaar afspraken gemaakt over wat iedere basisschool moet kunnen bieden. In het schoolondersteuningsprofiel van de school zijn deze afspraken terug te vinden. Dit is een nieuwe manier van samenwerken en betekent dat we de komende jarengezamenlijk deze basisondersteuning verder gaan uitwerken; · Soms zal een kind meer nodig hebben dan de basisondersteuning, die de school biedt.Het samenwerkingsverband zal bij die kinderen worden betrokken om na te gaanwat deze kinderen nodig hebben. We spreken hier dan van een arrangement; · Bij een aantal kinderen zal blijken dat basisondersteuning niet toereikend is. Vanuit het arrangement is vastgesteld dat dit niet op de basisschool aangeboden kan worden en dat een speciale lesplaats dan van toepassing is. In die situaties gaan we samen met ouders en scholen aan de slag om te komen tot de juiste onderwijsplek. Voor een arrangement of een speciale lesplaats zijn routes beschreven, die gevolgd kunnen worden vanuit het samenwerkingsverband.