Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij werken met heterogene groepen zoals gebruikelijk binnen het montessorionderwijs en noemen dit bouwen.
Onze onderbouw bestaat uit 4 groepen 1/2. De middenbouw omvat 4 groepen 3/4/5 en één groep ¾. Dit heeft te maken met een te groot aantal leerlingen in groep 4. De bovenbouw bestaat uit 4 groepen 6/7/8.
Soms kunnen wij afwijken van het het 3-jarensysteem omdat de schoolorganisatie hier om vraagt. Dit heeft echter niet onze voorkeur.
Ook voor de onderbouw geldt dat wij werken met individueel aanbod. Dit betekent dat wij werktijden gedurende de dag kennen waarbinnen kinderen werken aan vakken als voorbereidend taal, rekenen, lezen en kosmische vakken. Afhankelijk van het werkje en de leerbehoefte is een leerling wat langer of korter bezig met een specifieke taak.
Binnen ons montessorionderwijs werken wij met individueel aanbod. Dit betekent dat wij werktijden gedurende de dag kennen waarbinnen kinderen werken aan vakken als taal, rekenen, lezen en kosmische vakken. Afhankelijk van het werkje en de leerbehoefte is een leerling wat langer of korter bezig met een specifieke taak.
Omdat wij met een 3-jarensysteem werken, is elk kind een keer de jongste, de middelste en oudste in de klas. Kinderen werken op verschillende plekken, bijvoorbeeld: op een kleedje op de grond, in tafelgroepen of op leerplekken in de school. Er wordt een mix aan onderwijs aangeboden waardoor kinderen individueel aan het werk zijn, met alleen leeftijdgenoten, een opdracht krijgen of met verschillende leeftijden tegelijk aan het werk gaan.
Soms kunnen wij afwijken van het het 3-jarensysteem omdat de schoolorganisatie hier om vraagt. Dit heeft echter niet onze voorkeur.
De kinderen van onze school stromen merendeels uit naar havo/vwo. Dit betekent dat wij een verrijkt en verbreed basisprogramma moeten aanbieden. Vanzelfsprekend wordt ook rekening gehouden met leerlingen die een andere leerbehoefte hebben. Wij hebben de ondersteuning voor leerlingen beschreven in ons zorgplan. Het zorgplan beschrijft de zorgniveaus die wij hanteren en de stappen die genomen worden wanneer ontwikkelen extra aandacht nodig heeft.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie schoolplan 2023-2027
Onze school heeft geen extra aanbod voor het jonge kind. Wij werken samen met kinderopvangorganisatie SKA in de vorm van Peuterpallas (in het gebouw van de school) en DE Berkei (kinderopvang in het gebouw naast de school)