Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepen en leraren
Directie en managementteam (MT): Guido Huige is de directeur en eindverantwoordelijk. Hij stuurt met het MT de onderwijsontwikkelingen aan en bewaken de voortgang en kwaliteit van het onderwijs. Richard van Kalderen (bovenbouw), Ria Wels (middenbouw) en Areanne Kruis (intern begeleider) zitten in het managementteam.
Onderwijsteam: iedere week verzorgen onze leerkrachten, onderwijsassistenten en leraarondersteuners het onderwijs op de Sterrenzee voor uw kind(eren). Vele collega's werken als duo in één groep. Ons streven is dat er maximaal twee leerkrachten per week voor de groep staan. In geval van ziekte lukt dit helaas niet altijd. Daarnaast werkt er ook een vakleerkracht gym op de Sterrenzee. Hij is wekelijks 2 dagen op school aanwezig en wordt ingezet door middel van de werkdrukmiddelen.
Intern begeleider: onze intern begeleider is Areanne Kruis. Zij coördineert alles op het gebied van zorg en extra ondersteuning. Zij denkt met leerkrachten mee als er zorg is of externe expertise ingeschakeld moet worden.
Invulling onderwijstijd leerjaar 1 en 2
In de groepen 1 en 2 werken we met leerdoelen die gericht zijn op het ontwikkelen van voorbereidende reken-, lees- en taalvaardigheden. Elke dag vinden er gerichte activiteiten plaats die kinderen de gelegenheid bieden deze vaardigheden te ontwikkelen.
De kinderen leren spelenderwijs en er wordt uitgegaan van de beleveniswereld van de kleuter. De kleuters krijgen de ruimte om op eigen ontwikkelingsniveau te werken en worden uitgedaagd om zich verder te ontwikkelen, waarbij doelen worden gesteld die passen bij de individuele leerling.
In de groep 1 en 2 werken we met dagritmekaarten, zodat leerlingen weten hoe de schooldag zal verlopen. De dag wordt gestart met een kring, zodat men iets kan vertellen, bespreken of uitleggen. Daarna werken de kinderen aan verschillende opdrachten, passend bij de ontwikkeling van het kind.
Wij hanteren een continurooster in alle groepen.De groepen 1 t/m 8 gaan 5 dagen in de week naar school van 8.30 uur tot 14.15 uur. De leerlingen lunchen met de stamgroepleider in de groep. Van 12.15 – 12.45 uur spelen de leerlingen buiten. De deuren van onze school gaan om 8.20 uur open om de kinderen binnen te laten en om 14.15 uur om de kinderen naar huis te laten gaan.
De school heeft de ambities om de pilot met het inloopuur verder uit te bouwen zodat kinderen beter worden in planning en grip krijgen op het leerproces. We hebben ook de ambities om ons aanbod voor meer- en hoogbegaafde kinderen te vergroten.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.