De Ontdekking

Kraaiennest 6 1319 DA Almere

Schoolfoto van De Ontdekking

In het kort

Toelichting van de school

De leerlingen, medewerkers, het schoolgebouw en de omgeving: samen vormen ze de school. Daarom is deze school uniek. Hoe de dynamiek en de sfeer op school zijn, dat kan alleen de school je vertellen. Met hún verhaal bij hun eigen cijfers en bij cijfers van bijvoorbeeld DUO en de Inspectie van het Onderwijs. Kortom, je krijgt een betrouwbaar beeld van de school en van wat de school doet aan goed onderwijs.

Missie en visie

Kenmerken van de school

  • Daltononderwijs
  • Meer- en hoogbegaafdheid
  • Kanjerschool
  • Opleidingsschool

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Toelichting van de school

Taalschool Almere maakt deel uit van brinnummer 27YN (Obs De Ontdekking). 1 februari 2024 telt Obs De Ontdekking 890 leerlingen. De overige leerlingen zitten op het taalcentrum, te Almere.

Weergave aantal leerlingen

Leerlingen
855
Landelijk gemiddelde
214

Bron

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.

Weergave Aantal leerlingen, verdeling naar leerjaar en leeftijd

Bron

Schooltijden en opvang

Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.

Veelgestelde vragen

Weergave Schooltijden en opvang

Handige informatie

Waar wonen de leerlingen van deze school?

Bron

Sociale veiligheid op deze school

Toelichting van de school

Privacy en veiligheid

Op onze school hechten we grote waarde aan privacy en veiligheid. Daarom vinden wij het een verplichting om op een veilige en verantwoorde manier om te gaan met alle persoonsgegevens die we verwerken. Elke medewerker en leerling moet er van uit kunnen gaan dat dit zorgvuldig gebeurt.



Veilig en zorgvuldig

Om veilig en zorgvuldig te werken hebben wij maatregelen getroffen. De schooladministratie-systemen zijn bijvoorbeeld zo ingericht dat de leerling-gegevens daar veilig in verwerkt kunnen worden. Hierover zijn afspraken gemaakt met de leveranciers. Dit geldt ook voor de educatieve software waarmee wordt gewerkt. Onze computersystemen zijn beveiligd met verschillende technische maatregelen. Daarnaast hebben we regels opgesteld voor het gebruik en aanschaf van ICT-middelen en software.



Gebruik beeldmateriaal

Wij gebruiken beeldmateriaal  van leerlingen, maar alleen als ouders hiervoor toestemming hebben gegeven. Er wordt geen beeldmateriaal gebruikt waardoor leerlingen nadelige gevolgen kunnen ondervinden. We plaatsen bij foto’s en video’s geen namen van leerlingen. Het geven van toestemming kunt u doen door [beschrijf de wijze waarop de school dit doet]. Deze toestemming kan altijd weer ingetrokken worden door [vermeld de wijze waarop dit kan]



Voor het opleiden van leerkrachten of het begeleiden van leerlingen kan het zijn dat er opnames worden gemaakt tijdens de les. Dit gaat altijd in overleg met de betrokken leerkracht in opleiding of de betrokken ouders en hun kind. Voor deze opnames hoeven wij verder niet om toestemming te vragen omdat dit een gerechtvaardigd belang dient. Het beeldmateriaal van deze opnames is alleen beschikbaar voor intern gebruik binnen de school met de direct betrokkenen en wordt niet verder verspreid. Het beeldmateriaal wordt niet langer bewaard dan noodzakelijk voor het doel.



Het is leerlingen en ouders niet toegestaan om zonder toestemming beeldmateriaal van (online) lessen op te nemen en te verspreiden.



Meer informatie over privacy kunt u vinden in de privacystatement van onze koepelstichting de Almeerse Scholen Groep. Heeft u nog vragen over de omgang met persoonsgegevens dan kunt u altijd contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming via [email protected]



 


Terug naar boven