Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Aan wereldoriëntatie en kunstzinnige vorming werken we door middel van IPC, thematisch werken.
Daarnaast hebben we altijd een kerstcrea en een aantal blokken creamiddag op de vrijdagmiddag.
Ook werken we samen met het cultuur platvorm KEPA in Almelo.
Op de Fakkel geven we binnen de klassen les op minimaal 3 niveaus.
1. Verbredend/Verdiepend
2. Gemiddeld
3. Intensiverend
Leerlingen binnen de school hebben globaal genomen een intelligentie tussen de 80-125 met nog een paar die daarbuiten vallen.
Op school kunnen we aanpassingen doen wanneer er sprake is van onderwijsbehoeften die raakvlakken hebben met dyslexie, spraak, autisme, add, adhd, benedengemiddelde intelligentie, hechtingsproblematiek, licht motorische beperkingen.
Bij alle gevallen geldt: de aard en intensiviteit van de specifieke onderwijsbehoeften spelen een grote rol in de haalbaarheid. We zullen deze dus per leerling beoordelen.