Bron: <b>DUO</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_vo/3a2bd521-797b-488d-a466-ce284755bb1c" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het Sweelinck-schoolplan is een praktische uitwerking van onze kijk op onderwijs. Zowel de wettelijk verplichte items zijn er in opgenomen als de zaken die wij vanuit onze visie belicht willen zien en belangrijk vinden.
Ons nieuwe schoolplan 2016-2020 ligt nu ter goedkeuring bij de deelraad en zal spoedig beschikbaar zijn.
Op het Sweelinck College proberen wij zo veel mogelijk in te spelen op de individuele ondersteuningsbehoefte van leerlingen. Dit houdt in dat wij die leerlingen die net wat extra hulp nodig hebben bij het behalen van hun diploma zo goed mogelijk ondersteunen. Docenten doen dat in de les en soms ook na schooltijd. De mentor heeft een belangrijke taak in het welbevinden van de leerlingen. Een mentor signaleert en bespreekt situaties met de teamleider en het interne ondersteuningsteam. Ook heeft de school een leerlingbegeleider in dienst die individuele begeleiding aan leerlingen biedt. Op het Sweelinck College zijn leerlingen met een LWOO indicatie van harte welkom. De leerachterstanden proberen wij weg te werken door middel van steunlessen en extra klassikale taal- en rekenuren.