Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bovenstaande urenindeling van de ontwikkelingsdomeinen zijn om en nabij.
Kleuters leren al doende, tijdens hun spel. Wij spelen daarop in door te zorgen voor een omgeving die hen uitdaagt zich te ontwikkelen. We kiezen daarbij thema’s die zoveel mogelijk aansluiten bij hun belevingswereld, zoals herfst, Sinterklaas, een nieuw vriendje, ziek zijn.
Door veel met kinderen te praten en ze spelenderwijs allerlei dingen te laten ervaren, leren ze veel woorden en begrippen. Dit is een goede voorbereiding op de latere kennisgebieden: lezen, rekenen en wereldoriëntatie.
Ons onderwijs is gericht op de talenten van alle kinderen en houdt rekening met de verschillen tussen kinderen. In de praktijk betekent dit dat wij de lesstof aan de kleuters op verschillende niveaus aanbieden. Immers juist bij kleuters kunnen er onderling grote verschillen zijn in de ontwikkelingen.
We vinden het belangrijk dat ieder kind dagelijks leert en zich ontwikkelt.
Wij bieden de basisondersteuning.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.