Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school beschikt over de volgende extra faciliteiten:
- Speellokaal
- Groep 1/2/3 heeft 3 lokalen ter beschikking; een basislokaal, een themalokaal en het werklokaal. Het basislokaal en themalokaal zijn geschakeld. De gang tussen deze lokalen en het werklokaal wordt ook benut voor hoeken en themaspel.
- Groep 4/5/6 en groep 7/8 hebben ieder 2 geschakelde lokalen ter beschikking en maken gebruik van werkplekken (het 'leerplein") op de gang.
Dit is een benadering van het aantal uren per week. In de werkelijkheid vloeien veel activiteiten in elkaar over in het thematisch kleuteronderwijs.
We hebben veel aandacht voor bewegend leren naast de "sport en beweegpauze" en de reguliere gym en spellessen.
Dit is een benadering van het aantal uren per week. In de werkelijkheid vloeien veel activiteiten in elkaar over, de gehele dag krijgen kinderen taal aangeboden, bij rekenen en wereldoriëntatie wordt begrijpend lezen toegepast. Wereldburgerschap wordt verwerkt in wereldoriëntatie, maar ook in taal, sociaal emotioneel leren en kunstzinnige & creatieve vorming.
In groep 3 valt Taal en Lezen niet uit te splitsen, dit wordt geïntegreerd aangeboden. In de groepen 1 t/m 8 staan ook CLIL (Content Language and Integrated Learning) lessen centraal: hierin worden lessen zoals creatieve vakken of bewegingsonderwijs in het Engels gegeven.
Ook is er veel aandacht voor bewegend leren naast de reguliere gymles en sport & beweegpauze.
Groep 7 krijgt onder schooltijd, in een blok van 12 weken, typeles, zodat zij leren blind te typen.
Op de Dubbelster kan op verschillende wijzen ondersteuning aangeboden worden, bijvoorbeeld door externen. Dit zijn specialisten, die na diagnosticeren de ondersteuning tijdens schooluren verzorgen. Dit kan zijn n.a.v. een onderzoek op taal-spraakgebied, op cognitief gebied of t.a.v. gedrag. Bekostiging van deze extra ondersteuning vindt plaats via de verzekering van ouders of via een onderwijsarrangement vanuit het samenwerkingsverband.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school heeft de volgende ontwikkelpunten als het gaat om leerlingen met en zonder specifieke onderwijsbehoeften:
- We willen dat leerkrachten eerder kunnen signaleren of er sprake is van specifieke onderwijsbehoeften en vervolgens daar hun aanpak op afstemmen.
- We kunnen in de groepen nog meer inzetten op leerlingen die sneller door de leerstof heen kunnen.
- We kunnen er nog beter voor waken dat we de basisgroep niet uit het oog verliezen. Hier op school zijn wete veel bezig met individuele leerlingen met een aangepast aanbod.
- We kunnen nog beter onze grens bewaken bij leerlingen die een specifieke aanpak op gedrag nodig hebben.
Het komende jaar gaat onze school werken aan de volgende ambities:
- Afstemming en Handelingsgericht werken: Het continueren en borgen van de handelingsgerichte werkwijze in de hele school met focus op de referentieniveaus en verdere afstemming op de leerlingen door verdieping op o.a. leren leren, Nederlands als tweede taal en hoogbegaafdheid.
- Sociaal-emotioneel leren / gedrag: We continueren en borgen het werken met Kwink (methode voor sociaal-emotioneel leren) in alle groepen. Er zijn duidelijke regels en afspraken. We gaan met kindgesprekken werken. Er is aandacht voor de positieve mindset.
Onze school heeft geen extra aanbod voor het jonge kind. We werken samen met een kinderopvang in de buurt. Met Partou en SKA Amersfoort. SKA kinderopvang verzorgt peutergroepen, deze heten speelleergroepen. Er is een warme overdracht tussen peuterspeelzaal of speelleergroep en/of kinderdagverblijf.