Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Scholing omtrent executieve functies
De eerste levensjaren zijn heel belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. De drukste tijd in het leven van ouders is vaak de periode wanneer kinderen klein zijn. Wij helpen ouders om rust binnen het gezin te cree¨ren, de kinderen staan centraal in onze kinderopvang. Wij hebben 2 kinderopvang groepen, een groep van 0-2 en een van 0-4. Daarnaast hebben wij 2 peutergroepen, een van 2+ tot 4 en een van 3+ tot 4. Op alle groepen is plaats voor 16 kinderen. Alleen de 2+ groep heeft plaats voor 13 kinderen. In ons pedagogisch werkplan staat hoe wij vormgeven aan de vertaling van de pedagogische doelen uit ons pedagogisch beleid. Ons kindcentrum biedt ook VVE (Voor en Vroegschoolse Educatie) aan. Dat komt ten goede aan de brede ontwikkeling van alle kinderen in onze opvang. Het biedt activiteiten in een dagelijks ritme, is uitdagend en er is aandacht voor ouderbetrokkenheid. Interactie speelt een grote rol. In het gehele aanbod van de activiteiten vinden wij de volgende zaken belangrijk: relatie (ik hoor erbij), competentie (ik kan het) en autonomie (ik kan het zelf). In alle activiteiten is het belangrijk te kijken naar wat een kind nodig heeft in die drie gebieden. In de combinatie van die drie gebieden komt een kind tot volledige bloei. Wilt u het pedagogisch werkplan of ons VE-beleid inzien van onze locatie dan kunt u dit opvragen bij de directeur van het kindcentrum.