Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het komende schooljaar hebben we 15 groepen. We hebben vier groepen 1/2, één enkele groep 8 en van alle andere groepen hebben we er twee.
De gemiddelde groepsgrootte is bij de start van het schooljaar 24 leerlingen. Hiermee anticiperen we op het feit dat we een groeischool zijn. Naast 4 jarigen stromen door verhuizingen naar onze nieuwe wijk ook oudere kinderen in.
Ook de kleuters gaan 25 uur per week naar school. In deze onderwijstijd volgen we de kleuters op de volgende gebieden:
Visueel-motorische ontwikkeling; Taal-denkontwikkeling; Auditieve ontwikkeling; Ontwikkeling van de leesvoorwaarden; Ontwikkeling van de leesvoorwaarden; Sociaal- emotionele ontwikkeling.
Dit gaat door middel van spel, ontwikkelingsmateriaal en beweging.
Via ons volgsysteem "Onderbouwd" hebben we alle kleuters in beeld en daarmee de voorwaarden voor een soepele overgang naar groep 3. De ontwikkelingsgebieden zijn evenredig verdeeld over de week en kindgericht.
Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Ook kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Een belangrijk uitgangspunt van passend onderwijs is om kinderen zoveel mogelijk binnen de (reguliere) school te ondersteunen met passend en kwalitatief goed onderwijs. Indien een kind extra ondersteuning nodig heeft of een specifieke onderwijsbehoefte, zal de leerkracht in eerste instantie vanuit eigen deskundigheid en die van directe collega's proberen tot een oplossing te komen.
Blijkt de ondersteuningsvraag toch complexer dan wordt de ondersteuningsroute gevolgd van basisondersteuning naar extra ondersteuning. Binnen de ondersteuningsstructuur van de school - eventueel samen met ketenpartners - wordt het geheel van preventieve en licht curatieve interventies planmatig e op een overeengekomen kwaliteitsniveau uitgevoerd.
Aanbod vanuit de basisondersteuning:
Panta Rhei kan ondersteuning bieden aan leerlingen met: een eigen leerlijn, hoogbegaafdheid, dyslexie, dyscalculie, logopedische problemen, nt2, adhd, add, vve, slechthorend, faalangst/onzekerheid, gebrek aan weerbaarheid, verminderd sociaal-emotioneel welbevinden, motorische problemen, schooluitval, grensoverschrijdend gedrag.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hopen te voldoen aan bovenstaande verwachtingen.
Er komen bij ons kinderen van verschillende peuterspeelzalen en kinderopvangorganisaties naar onze school. Er is met alle psz een goed contact en warme overdracht van de 4 jarige. De verschillende kinderopvangorganisaties brengen en halen de kinderen op. Kinderopvang GO zit bij ons in school.