Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In een speelse omgeving verkennen onze leerlingen een breed scala aan vakgebieden. Binnen onze school is er volop gelegenheid voor spel, zowel binnen als buiten, creatief bouwen, het ontwikkelen van leesvaardigheden, het ontdekken van letters, het leren tellen, het schrijven van vrije teksten en nog veel meer.
Leerlingen in de eerste vier leerjaren (onderbouw) moeten ten minste 3520 uur les krijgen; in de laatste vier leerjaren (bovenbouw) is dit 3760 uur. De resterende 240 uur kunnen scholen flexibel inzetten. Het les- en vakantierooster zijn hierop afgestemd. Het basisonderwijs is bedoeld voor leerlingen van 4 tot 12 jaar in het reguliere onderwijs.
Hoewel het basisonderwijs gevolgd kan worden vanaf 4 jaar, is het kind pas vanaf de vijfde verjaardag leerplichtig.
De komende jaren ontwikkelen we graag onze kennis voor meer- en hoogbegaafde kinderen, zodat we deze kinderen een passend aanbod kunnen geven bij ons op school.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.