Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op openbare Daltonschool Weemewereld kijken we gericht welke ondersteuning een leerling nodig heeft. Afhankelijk van de onderwijsbehoefte van de leerling bieden wij extra zorg in de klas of buiten de klas. Dit kan individueel zijn of in kleine groepjes. De zorg wordt gecoördineert door de intern begeleider (IB-er). Op onze school is dat Alwina Haveman. Zij ondersteunt leerkrachten bij vragen over de zorg voor hun leerlingen. Zij heeft contacten met externe organisaties die mee kunnen denken over het onderwijs voor deze leerlingen.
Op het gebied van dyslexie, ondersteuning bij gedrag en meer/hoogbegaafdheid kunnen wij veel bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie hiervoor het School Ondersteunings Plan.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.