Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onze focus ligt op het aanleren van de basisvaardigheden. Bovenstaande tabel dient hierbij als richtlijn. We beoordelen per groep welke specifieke behoeften er zijn, zodat we hierop kunnen inspelen.
Wij streven ernaar om in de toekomst meer- en hoogbegaafde kinderen een beter en passender onderwijsaanbod te kunnen bieden. Onze ambitie is om een doorlopende leerlijn te ontwikkelen die nauwkeurig is afgestemd op de behoeften van deze leerlingen. Hierbij zal speciale aandacht worden besteed aan het "leren leren", zodat deze kinderen optimaal gebruik kunnen maken van hun potentieel en vaardigheden. Door deze aanpak willen wij ervoor zorgen dat meer- en hoogbegaafde kinderen de uitdaging en ondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich volledig te kunnen ontwikkelen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.