Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In schooljaar 2020-2021 hebben wij de volgende groepen:
groep 1/2A juf Suzanne
groep 1/2B juf Ans & juf Eefje
groep 1/2C juf Evy & juf Eefje
groep 1/2D juf Lisa & juf Eefje
groep 3A meneer Jasper
groep 3B juf Angelique & juf Eva
groep 4A meneer Johan
groep 4B juf Valerie & juf Suzanne
groep 5A meneer Yannick & juf Karin
groep 5B juf Esther & meneer Jordy
groep 6A juf Kim
groep 6B juf Myrna
groep 7/8A juf Nikie & juf Moniek
groep 7/8B juf Angelique & juf Filiz
groep 7/8C juf Ingrid(Taal)ondersteuning oudste kleuters & groep 3 door juf Marij
Onderwijsassistenten zijn juf Claartje, juf Linda, juf Gönül & juf AnneZorgteam
juf Jeanny
juf Armgard
juf Brigitteleerkrachten sport & bewegen zijn juf Nathalie & juf Tess
Juf Filiz & meneer Joost zijn onze vaste invalleerkrachten
Conciërge is juf Patricia
Administratie is juf BernadetteDirecteur is meneer Jasper
Voor het aanvankelijk leren lezen in groep 3 maken wij gebruik van de methode Veilig Leren Lezen (KIM-versie).
Voor het voortgezet technisch lezen maken wij in de groepen 4 t/m 6 gebruik van Estafette Lezen.
Voor het begrijpend lezen maken wij gebruik van eigen teksten volgens de werkwijze van Close Reading.Voor ons taalonderwijs maken wij gebruik van de methode Taal Actief.
Voor ons rekenonderwijs maken wij gebruik van de methode Wizwijs. Momenteel onderzoeken wij de mogelijkheden voor de invoer van een nieuwe rekenmethode.
In de middagen werken we thematisch met IPC (International Primary Curriculum). Hierbij worden de vakken aardrijkskunde, natuur & techniek en geschiedenis (zaakvakken) gecombineerd met de creatieve vakken en middels thema's behandeld.
Over het geheel genomen is De Triangel te karakteriseren als een netwerkschool. Dit betekent het volgende:
1. Over de diversiteit van de leerlingenpopulatie.
Hierbij kijken wij naar een combinatie van achtergrondkenmerken van leerlingen, en kenmerken van leren en gedrag.Toelichting op de profilering: Opleidingsniveau en sociaal economische status van de ouders van leerlingen van de Triangel is redelijk homogeen, namelijk sociaal zwak. Voor wat betreft etnische achtergrond en niveau van leren is de leerlingpopulatie zeer divers.
2. Over de ruimte voor verschillen binnen het onderwijsconcept.
Dit gaat over de manier van lesgeven in de groep. Belangrijk zijn onder meer de wijze waarop de les is ingericht, de diversiteit in het lesmateriaal, en de mate van dialoog of interactie tussen leerkracht en leerling, en tussen leerlingen onderling.Toelichting op de profilering: Alhoewel er een ontwikkeling waarneembaar is naar meer ruimte voor zelf ontdekken en werken in groepjes, wordt het onderwijs nog in grote mate bepaald door de leerstof en ligt de sturing volledig bij de leerkracht.
3. Over de beschikbaarheid van extra voorzieningen.
Extra voorzieningen zijn: extra ‘handen’ in de klas (of klassenverkleining), extra onderwijsmaterialen, extra mogelijkheden in de ruimtelijke omgeving, specialistische expertise, en samenwerking met instanties buiten het onderwijs.Toelichting op de profilering: In personele zin (extra handen en specialistische expertise) beschikt de school over veel extra voorzieningen.
Als verdere ontwikkeling op dit domein wenselijk is: Door de aanwezige expertise breder te delen en planmatiger in te zetten kan het bereik van de extra ondersteuning worden vergroot. Omdat de extra ondersteuning vooral binnen de groepen wordt gegeven kan men het beste koersen op vergroting van de pedagogische en didactische vaardigheden van de groepsleerkracht. Dit is namelijk optimaal te benutten omdat er voldoende extra handen van stagiaires en onderwijsassistenten zijn.4. Borging van de ondersteuning in de organisatie van de school.
Van stevige borging is sprake wanneer er beleid, leerlingvolgsystemen, procedures en afspraken zijn, die voor alle betrokkenen helder zijn en door alle teamleden worden toegepast. Een heldere, consistent toegepaste taakverdeling is onderdeel van de borging.Toelichting op de profilering: Veel van de ondersteuning is in procedures en afspraken geregeld en vastgelegd. Voor wat betreft het eigenaarschap lopen beleid en werkelijkheid nog niet altijd gelijk. Als verdere ontwikkeling op dit domein wenselijk is: Komen tot een overeenstemming tussen beleid en praktijk. Als het gewenste beleid in de praktijk niet realiseerbaar is vraagt dit om aanpassing.
5. Over de intensiteit en omvang van de samenwerking.
Gekeken wordt naar de mate waarin de begeleiding van de leerling binnen het onderwijs wordt afgestemd met die van de verschillende partners buiten het onderwijs.Toelichting op de profilering: Er wordt op een constructieve en functionele manier samengewerkt met de partners waar de school behoefte aan heeft gezien de uitdagingen waar men voor staat.
Meer informatie over ons samenwerkingsverband vindt u op de website van Plein013.