School voor Speciaal Basisonderwijs De Tandem

Aidastraat 91 3208 PA Spijkenisse

Wij vinden op SBO de Tandem lezen het belangrijkste vak! We besteden op vele manieren aandacht aan het lezen. 
Zie hier de boekenmarkt

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Als een collega afwezig is, wordt er een afweging gemaakt hoe het 'totale' onderwijsproces doorgang kan vinden. 
Een duo-collega wordt als eerste gevraagd om de groep over te nemen. We kijken daarnaast ook naar de collega's die andere taken uitvoeren binnen de school. 

Iedere groep heeft een verdeelplan met verdeelwerk. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op SBO de Tandem vinden wij het belangrijk dat er verschillende disciplines met kinderen aan het werk zijn. Naast de eerder genoemde functionarissen, werken er op de Tandem:

Een logopediste, een orthopedagoge, twee preventiecoaches, een danslerares.

De kosten voor een deel van de externen wordt gefinancierd uit de werkdrukmiddelen.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Verschillen tussen OB1 en OB2 zijn: 

1 uur meer lezen en taal in OB2

1 uur meer schrijven in OB2

2 uur meer spel en lichamelijke ontwikkeling in OB1

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Er is een leerlijn Voeding en gezondheid gemaakt voor het kwartier dat er gegeten wordt. We combineren het eten met de lessen voeding en gezondheid.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De school begeleidt kinderen met een laag IQ die niet succesvol kunnen zijn op het regulier onderwijs en begeleidt kinderen met een hoger IQ die niet tot leren zijn gekomen door hun gedrag. Dat kan zijn door een gediagnostisch syndroom of door andere factoren.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven