Op welke manier informeert deze school de ouders?
- op de website van de school
- schoolgids
- via de oudercommunicatie-app Parro
- op de kalender (website en Parro)
- nieuws (website en Parro)
- via mail
- tijdens informatiebijeenkomsten
Wij communiceren via de communicatie-app Parro. Via deze app houden wij u op de hoogte van alle informatie vanuit de school. De app omvat onder andere een jaarkalender, nieuws en foto's.
Als uw kind start op school ontvangt u de inloggegevens.
Gesprekken:
Meerdere keren per jaar zijn er oudergesprekken mogelijk.
- Bij aanvang van het schooljaar starten we met de kennismakingsgesprekken met ouders en kind. Deze gesprekken vinden na schooltijd plaats.
- Het tweede gesprek vindt plaats in de periode oktober/november. Dit gesprek is met name gericht op het welbevinden van het kind en de ervaringen van de eerste periode in de klas. Vanaf groep 6 zitten de kinderen ook bij dit gesprek.
- Het derde gesprek in februari/maart gaat naast het welbevinden ook over de leerresultaten en de schoolontwikkeling. Dit gesprek is gekoppeld aan het eerste rapport. Ook hierbij zijn de kinderen vanaf groep 6 aanwezig.
- In juni/juli volgt het tweede rapport. Ook aan dit rapport zijn gesprekken gekoppeld.
Adviesgesprekken Voortgezet onderwijs:
Eind groep 7 ( periode juni-juli) krijgen de kinderen een preadvies. Dit advies wordt bepaald door de leerkracht en de IB-er. We kijken naar de opbrengsten van het leerlingvolgsysteem, maar ook schoolse vaardigheden, sociaal-emotionele ontwikkeling en werkhouding worden meegenomen.
Het preadvies geeft aan welke leerroute op dat moment het meest passend is, zodat de leerling en ouders zich in de juiste richting kunnen gaan oriënteren.
Het voorlopig schooladvies vindt in januari plaats in groep 8. Uw kind krijgt het definitieve schooladvies na de afname van de Doorstroomtoets.
Naast deze formele gespreksmomenten is er door het jaar heen natuurlijk veel contact tussen de leerkrachten en de ouders. Wanneer de leerkracht merkt dat er in de ontwikkeling of het welbevinden van een kind iets gebeurt wat besproken moet worden zal hij/ zij u als ouder(s) uitnodigen voor een gesprek. Uiteraard geldt dit ook wanneer u als ouder iets wilt bespreken met de leerkracht. Daarnaast is er bij het brengen (kort) en bij het ophalen altijd de mogelijkheid de leerkracht even aan te spreken. De leerkracht zal dit zelf ook doen, wanneer er even kort iets te delen is.
Contact via email:
Ook op onze school wordt veelvuldig gebruik gemaakt van contact via mail. De verleiding is groot om via de mail ook inhoudelijke zaken te bespreken. Wij vinden persoonlijk contact erg belangrijk en vinden de mail daarvoor niet altijd een geëigend middel. Daarom wordt de mail niet gebruikt om inhoudelijke discussies met elkaar te voeren. Via de mail kunt u, zowel met de leerkracht als met de directie, natuurlijk wel afspraken maken of vragen stellen waar korte antwoorden op mogelijk zijn. In een persoonlijk gesprek zullen wij inhoudelijke zaken dan met u aan de orde stellen. Zo wordt de communicatie van een beter niveau en vermijden we dat we elkaar verkeerd begrijpen.
Website:
Op de website staat veel informatie over de school. Dit is algemene informatie. Ouders en andere belangstellende krijgen aan de hand van die informatie een beeld over de school. Deze informatie is up to date, maar de website wordt niet gebruikt voor het delen van actuele nieuwtjes.