Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Een leerkracht heeft zich gespecialiseerd tot (begrijpend)leesspecialist. Zij is betrokken bij beleidskwesties en houdt toezicht op de resultaten en ontwikkelingen op dit gebied.
Ons bewegingslessen worden, zo mogelijk, gegeven en/of ontworpen door een eigen vakleerkracht. Zowel bij de peuteropvang als op de basisschool. In de gymzaal of tijdens buitensport. In groep 5/6 kunnen kinderen een zwemdiploma halen, tijdens het activiteitenprogramma.
Wekelijks krijgen onze leerlingen in groep 1 t/m 8, tijdens het activiteitenprogramma, muziekles wat gegeven wordt door docenten van de SKVR. In groep 1 t/m 4 leren de kinderen basisvaardigheden op het gebied van zang, ritme en muziek maken. In groep 5 en 6 kunnen de kinderen kiezen uit drum of koperen blaasinstrumenten en leren zij dit instrument bespelen.
De gedragsregels zijn in de hele school zichtbaar. In alle groepen worden lessen gegeven gericht op de sociale competenties m.b.v. de methode Kwink. Vanaf groep 3 wordt er met behulp van Taakspel positief gedrag gestimuleerd. Wanneer een leerling zich niet aan de regels houdt, wordt er gewerkt volgens het gedragsprotocol: Time In/ Time Out. Er wordt preventief gehandeld om pestgedrag te voorkomen (zie veiligheidsplan). Vanuit het anti-pestprotocol is een stappenplan opgesteld hoe de leerkracht dient te handelen bij pestgedrag in de groep. Ambitie: Taakspel implementeren in alle groepen.
Als school zijn wij goed in staat om een aanbod samen te stellen die tegemoetkomt aan de leerlingen met een gemiddelde of lage intelligentie. Dit geldt niet voor kinderen met een verstandelijke beperking in combinatie met een gedragsprobleem. Ambitie: Een afgestemd aanbod ontwikkelen voor leerlingen met een meer dan gemiddelde intelligentie o.b.v. de teamscholing van Onderwijs Maak Je Samen.
De leerkrachten signaleren en begeleiden, zoals beschreven staat in het Leesproblemen en Dyslexie Protocol. Twee dagen per week is er een PPO leesbehandelaar aanwezig. Indien nodig vragen wij haar om advies.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school streeft ernaar een brede voorziening te zijn waarin passend aanbod gedaan kan worden aan (vrijwel) alle aangemelde leerlingen.
Dit komt tot uitdrukking in de brede zorgstructuur en 10 extra lesuren per week binnen het concept Children's Zone.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.