Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen de groepen 1/2 werken wij met beredeneerd aanbod. Dit is een thematisch onderwijsaanbod van betekenisvolle en samenhangende activiteiten, op basis van vooraf vastgestelde leer- en ontwikkelingsdoelen. Het aanbod sluit aan bij het ontwikkelingsniveau, de onderwijsbehoeften en de talenten van de kinderen.
In de groep wordt gebruik gemaakt van een planbord. Hierop plannen de kinderen zelf hun activiteiten voor die dag.
Ook worden er activiteiten in de groete en kleine kring aangeboden. Hierbij wordt gekeken naar het niveau van de leerling. Op deze manier kunnen kinderen op hun meedoen en bevraagd worden.
In de groepen 3/4 wordt 's middags thematisch onderwijs gegeven. Dit gebeurt in projectvorm. Hierin zit onder andere wereldorientatie, creatieve vorming en Engels.
Buitenom de hierboven genoemde vakken besteden wij aandacht aan spelling. Ook vinden wij het van belang dat er volop aandacht is voor de sociaal emotionele vorming en burgerschap. Dit laatstgenoemde item proberen wij in onze vakken te verweven. Ook gaan we in op de actualiteit en geven wij burgerschap zo vorm binnen ons aanbod.
Op De Zandplaat is een Levelwerkgroep aanwezig. Hierbinnen geven wij de leerlingen, die extra uitdaging behoeven, anderhalf uur per week extra lessen. Deze lessen hebben te maken met een aanbod binnen de vakken rekenen, taal en wereldorientatie. Ook wordt er aandacht besteed aan leren leren en samenwerking.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
nader in te vullen.
De kinderen in de peuterleeftijd kunnen naar de opvang geregeld door Kibeo. Zij zijn gevestigd in het schoolgebouw. Peuters en kleuters werken tweemaal per week samen, zodat de kinderen wennen aan de overgang van opvang naar school. Er is voor peuters die peutergroep zitten altijd een overdracht naar de basisschool. Ook als kinderen een andere opvangplek bezoeken.