Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Spelenderwijs leren de kinderen met het montessorimateriaal. Kinderen kiezen zelfstandig, met een beetje hulp. Alle kinderen hebben een eigen werkplek maar werken ook veel samen en op kleedjes op de grond in de klas. Sociaal emotionele ontwikkeling is net zo belangrijk als de cognitieve ontwikkeling. Wij sluiten aan bij de gevoelige periode van een kind.
De visie van het Montessorionderwijs is dat kinderen zelfstandig leren werken aan hun taken. Het ene kind heeft meer tijd nodig dan het andere kind. Je leert in je eigen tempo en werkt ook in je eigen tempo.
Ieder kind is welkom op onze school binnen de mogelijkheden die wij als school kunnen bieden. Wij zijn generalisten en denken niet in hokjes.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn als school van mening dat wij op dit moment op een bijzonder rijke manier functioneren op het gebied van ondersteuning. Wij hebben het kind in beeld en doen wat wij kunnen binnen onze expertise maar ook met hulp van externen.
De SKO is deels gevestigd in het gebouw van de Montessorischool Oegstgeest. Er gaat een groep leerlingen naar de naschoolse opvang SKO. Deze kinderen komen allemaal van de Montessorischool. Ook heeft de SKO een Montessori peutergroep.