Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Graag lichten wij u dit toe als u meer informatie nodig heeft over dit onderdeel.
Graag lichten wij u dit toe als u meer informatie nodig heeft over dit onderdeel.
Basisschool Michiel de Ruyter staat open voor diversiteit binnen de school. Wij kijken per kind of Michiel de Ruyter een passende school is waar het kind zich optimaal kan ontwikkelen.
Samenwerkingsverband Stromenland
Ouder- en jeugdsteunpunt Nijmegen Stromenland geeft duidelijkheid over passend onderwijs. Heb je vragen over passend onderwijs, wil je advies of praten met iemand die met je meedenkt? Dan kun je terecht bij de school van jouw kind of bij ouder- en jeugdsteunpunt Nijmegen Stromenland. De website is www.steunpuntnijmegenstromenland.nl. Het ouder- en jeugdsteunpunt is een initiatief van samenwerkingsverband Stromenland en samenwerkingsverband V(S)O Nijmegen. Op de website vind je informatie over passend onderwijs die toegankelijk, leesbaar en begrijpelijk is. De informatie bestaat vooral uit veelgestelde vragen en antwoorden, voor zowel basisonderwijs als voortgezet onderwijs. Je vindt er ook uitleg van begrippen en handige links. En wil je een vraag stellen? Dan kun je contact opnemen met ouder- en jeugdsteunpunt Nijmegen Stromenland. Op de website van Stromenland staat meer inhoudelijke informatie voor ouders en leerlingen, over hoe zaken in de regio Stromenland geregeld zijn. Bijvoorbeeld over hoe ondersteuning vanuit het samenwerkingsverband geregeld is, welke scholen erbij horen, documenten etc.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De ambitie van de Michiel de Ruyter is om te streven naar inclusiever onderwijs. We vinden het belangrijk dat kinderen met extra ondersteuningsbehoeften goede begeleiding krijgen. We zijn daarom ook in de school bezig met het opleiden en ontwikkelen van experts. Zo hebben we een taal-, reken- en SEO-coördinator in huis. Door middel van scholing en expertise wordt hun professionele rol uitgebreid. Dit geldt voor onze experts meer- en hoogbegaafdheid en jonge kind specialist.
Onze visie op leren, didactisch handelen en pedagogisch handelen wordt door onze hele school, vanaf groep 1 tot en met groep 8, gedragen. Voor het jonge kind geldt dat een betekenisvol aanbod essentieel is om tot ontwikkeling te komen. De didactische uitdaging voor leerkrachten in kleutergroepen, is om de natuurlijke wijze waarop kleuters leren te verbinden met de doelen die de school nastreeft. We realiseren dit door gebruik te maken van een op leerdoelen beredeneerd aanbod dat uit twee delen bestaat: het reguliere en het thematisch aanbod. In beide gevallen moet het aanbod rijk zijn in de zin van gevarieerd, gedifferentieerd, levensecht, multi-sensorieel en aansprekend. Spelend lesgeven kan hierbij niet ontbreken: spel als basis van de kleuterdidactiek.