Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school wordt rekening gehouden met de verschillen tussen leerlingen. Wij stemmen aanbod, instructie en verwerking af op de verschillen.
In de ochtend ligt de focus vooral op ‘de basis op orde’: voldoende tijd voor rekenen, taal, spelling, schrijven en lezen.
Vanaf groep 3 is ‘reparatietijd’ toegevoegd om te werken aan doelen van rekenen en spelling die niet gelijk beheerst worden of doelen die vanuit vorige periodes als sleepdoelen meegenomen zijn.
In de middag ligt de focus op talentontwikkeling en ruimte voor eigen leervragen en leerdoelen: onderzoekend leren middels werken met IPC, gymnastiek, Kanjertraining e.d. Gezien de populatie bieden wij kinderen het IPC aan waarin zij hun vaardigheden en talenten kunnen ontdekken en de ruimte krijgen om deze verder te ontwikkelen. Vaardigheden voor de toekomst nemen hierbij een belangrijke plaats is.