Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Triangel werken we in combinatiegroepen. groep 1 /2, 3 /4, 5/ 6 en 7/8. De onderwijsaanpak is groepsgericht als het kan, individueel als het moet. We werken in een leerstofjaarklassensysteem. Dit houdt in dat leerlingen op basis van hun leeftijd gegroepeerd worden en de leerstof collectief per leerjaar aangeboden wordt.
Op donderdagmiddag en vrijdagmiddag wordt er gewerkt met een leerplein. Op het leerplein worden plusleerlingen en leerlingen met extra intstructiebehoefte begeleid door leerkrachten en assistenten.
1 dag per week werken meerbegaafde leerlingen van de Borgstee en de Triangel samen in de kangoeroegroep. De kangoeroegroep is een klas waar hoogbegaafde en meerbegaafde leerlingen van een school samen les krijgen. Deze leerlingen hebben namelijk een specifieke onderwijsbegeleiding nodig. In deze kangoeroegroep spelen we dus in op hun specifieke onderwijsbehoeften.
Drie dagdelen per week is de kwaliteitscoördinator aanwezig. De kwaliteitscoördinator analyseert de leerresultaten, coördineert en regisseert het leren en de leerlingenzorg.
Voor muzieklessen en voor de gymlessen is er een vakdocent verbonden aan de school.
Er wordt in de onderbouw thematisch gewerkt, de doelen (uit digikeuzebord) waar de leerlingen aan werken worden verwerkt in het thema. De ontwikkeling van de leerlingen wordt bijgehouden in digikeuzebord, wat helpt om tot een beredeneerd aanbod te komen.
De komende jaren ontwikkelen we een gericht aanbod voor 21 eeuwse vaardigheden, het geven van feedback en we verdiepen ons in het aanbod aan het onderwijs aan het jonge kind.
In het schooljaar 2023-2024 en 2024-2025 gaan we met het team en de peuterspeelzaal een visietraject voor het jonge kind starten. Deze visie vormt de basis waarop we ons onderwijs aan het jonge kind gaan vormgeven. In ons ideaalbeeld is er dan een doorgaande lijn in ons aanbod aan leerlingen van 0 t/m 7 jaar. Hierin creëren we samenhang in de werkwijzen van de peuterspeelzaal, de kleuterklassen en de overgang naar groep 3.