obs de Sterrenborgh

Runenberghoek 5 7546 EG Enschede

  • Om de hoek van de school ligt een prachtig speelveld waar we veel gebruik van maken.
  • Op het speelveld staan ook mooie speeltoestellen.
  • De kleuters hebben hun eigen afgeschermde speelplein.
  • Cultuureducatie is een belangrijk onderdeel op onze school.
  • Door acties en sponsorloop bijna  
€ 5000,= opgehaald. Fantastisch resultaat.

Het team

Toelichting van de school

Ons team bestaat uit 26 enthousiaste collega's die samen het onderwijs aan uw kind(eren) "in de breedste zin van het woord" mogelijk maken. Of dat nu is als directeur, conciërge, administratief medewerker, onderwijsassistent of leerkracht..., samen doen we ertoe! Elk kind is uniek en straalt op zijn/haar eigen manier: ieder heeft zijn/haar eigen talenten. Onze leerkrachten begeleiden de kinderen daar natuurlijk bij. Met goed onderwijs, duidelijke regels en structuur in een fijne omgeving. Wij willen goed en passend onderwijs verzorgen voor ieder kind en hebben extra zorg voor alle leerlingen vanuit een positieve aanpak. Op basis van wederzijds vertrouwen willen wij met u als ouders (en eventueel externen) en uw kind(eren) samenwerken zodat elk kind zich optimaal ontwikkelt bij ons op school!

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Onze school en bestuur hanteren de CAO voor werknemers zoals die in het overleg met besturen en de vakbonden is vastgesteld.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons onderwijs is bedoeld voor kinderen van 4 tot 12 à 13 jaar. Zij worden ingedeeld in 8 jaargroepen, afhankelijk van leeftijd en ontwikkelingsfase. Hierbinnen kennen we in onze school een onderverdeling: Onderbouw: groep 1/2, Middenbouw: groep 3,4,5 Bovenbouw: groep 6,7,8.

Wij werken vanuit een jaarklassensysteem. Combinatiegroepen in de onderbouw ervaren we als zeer wenselijk, in de midden- en bovenbouw vormen we combinatiegroepen als de aantallen hier aanleiding toe geven. Indien van toepassing kunnen kinderen voor instructie, bijvoorbeeld rekenen, ook meedoen in een andere groep zodat beter kan worden aangesloten bij het niveau en de ondersteuningsbehoefte van de leerling.

Groepsbezetting:

  • 1/2a Suzanne Goedhart, Soscha Rauhé                  
  • 1/2b Maureen ter Heegde, Sandra Leijssenaar             
  • 1/2c Annemarie ter Borg, Conny Rozenberg                      
  • 3a    Carlien Rutsen, Jacquelien Sauer                          
  • 4a    Jeanine Schuurman, Jeltje Heijmer
  • 4b    Cyrille Boulounois, Carlien Rutsen  
  • 5a    Jeltje Heijmer, Nicolet Lefers     
  • 6a    Lotte Giesen                  
  • 7a    Walter Schepers
  • 8a    Edwin Molderink en Britt Boelema

Andere teamleden binnen de school:

  • Monique Bouman       Directeur
  • Reino Bijen                  Onderwijskundig begeleider, IB
  • Robert Elout                Administratie
  • Jolien Nijhof                Onderw.assistent
  • Elwina Schering          Onderw.assistent
  • Boukje Ritsma             Onderw.assistent 
  • Bernadet Grundel       Vakleerkracht Gym (ma, woe)
  • Micheal Tjonk              Vakleerkracht Gym (vrij)
  • Giuseppe Levatino      Conciërge 
  • Louis Rozenberg         Conciërge

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Activiteiten worden zoveel mogelijk gekoppeld en gecombineerd op een spelende wijze.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We proberen zoveel mogelijk waar kan vakken in elkaar over te laten vloeien. Tijden zijn niet strak, wanneer meer tijd voor het ene vak nodig is zullen we dat er zeker aan besteden.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Binnen passend onderwijs wordt elke aanmelding van een leerling beoordeeld of de school datgene kan bieden wat de leerling van de school vraagt. Hiervoor hebben we binnen ons samenwerkingsverband een procedure die met de ouders wordt besproken, zodat de verwachtingen over en weer helder zijn. Het schoolondersteuningsplan (SOP) en het schoolbeleid zijn hiervoor het uitgangspunt.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Op basis van ondersteuningsbehoeften van het kind en de mogelijkheden binnen onze school wordt in overleg bepaald of wij als school aan de ondersteuningsbehoefte, al dan niet met een aanvullend arrangement, kunnen voldoen... zodat per kind bekeken kan worden of zijn/haar ondersteuningsbehoefte gerealiseerd kan worden. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Onze school heeft een samenwerkingsverband met drie basisscholen en een organisatie voor kinderopvang / peuterspeelzaal.
De leidinggevenden komen eens in de 6-8 weken bij elkaar voor overleg. De naam is 'IKC JUMP".

Vanuit de warme overdracht worden VVE-activiteiten (Voor- en Vroegschoolse Educatie) bedoeld om onderwijskansen van kinderen te vergroten wel voortgezet op onze school. Wij maken daarvoor o.a. gebruik van "Praten met Pim", een methode die de kinderen kennen van de voorschool.

Terug naar boven