Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school werken wij met een vakleerkracht bewegingsonderwijs (gym) en een vakleerkracht muziek. Daarnaast werkt er in groep 4 t/m 8 een vakleerkracht Duits. De vakleerkracht gym geeft, in tegenstelling tot veel andere scholen, les in groep 1 t/m 8, dus ook in groep 1 en groep 2. De vakleerkracht geeft in de meeste groepen lessen muziek. In sommige groepen verzorgt de eigen leerkracht de lessen muziek, vanuit een persoonlijke passie en feeling met muziek.
De Troubadour biedt passend onderwijs aan leerlingen tussen 4 en 12/13 jaar.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn volop in ontwikkeling op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Afgelopen jaren is het team hierin geschoold. Er werken meerdere specialisten in de school.
De ontwikkeling van kleuters verloopt via spel en sprongsgewijs. Wat een kleuter vandaag niet kan, kan het morgen wel. Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig, daarnaast hebben ze behoefte aan relatie, competentie en autonomie. Daarom bieden we een veilige en uitdagende leeromgeving, waarbinnen we thematisch werken, denkende aan de brede ontwikkeling, middels betekenisvolle activiteiten. De leeromgeving, een holistische benadering en een positief klimaat met ruimte voor eigen initiatief, nodigt het jonge kind uit tot spelen en werken en vormt daarmee het impliciete aanbod. Om de brede ontwikkeling van de kleuter goed te kunnen volgen, maken we gebruik van het kindvolgsysteem ‘Kiezen voor het jonge kind’. Hiermee houden we de voortgang van de brede ontwikkeling van de kleuters nauwlettend in de gaten. De kleuters worden niet getoetst met Cito-toetsen, maar gevolgd middels observaties en observatielijsten binnen ‘Kiezen voor het Jonge Kind’.
In ‘Kiezen voor het Jonge Kind’ zijn de inhoudskaarten van het SLO voor eind groep 2 op het gebied van voorbereidend rekenen en taal, motoriek en de sociaal emotionele ontwikkeling in kaart gebracht. De tussendoelen staan in de jaarplanning, de weekschema’s, de observatielijsten en het vervolgaanbod. De gegevens uit ‘Kiezen voor het Jonge Kind’ spelen een belangrijke rol bij de inrichting van het aanbod en de afstemming van het onderwijs op verschillen in onderwijsbehoeften van de kleuters. Een kwalitatief ingerichte leeromgeving biedt kansen tot verbreden en verdiepen van ervaringen en kennis op de onderdelen waarin kleuters nog onvoldoende zijn gevorderd.