Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We gaan uit van de eigenheid van elk kind. Wij sluiten aan bij de mogelijkheden van elke leerling. Diversiteit is een belangrijk kenmerk van de school. Uiteraard zijn de mogelijkheden van het team niet onbegrensd. Belangrijk is dat leerlingen leerbaar zijn en geen belemmering vormen voor de ontwikkeling van medeleerlingen.
De ouders nemen samen met school de verantwoordelijkheid bij de begeleiding van het kind. Het klimaat voor leerlingen, teamleden en ouders is veilig.
De ondersteuningsmogelijkheden zijn gericht op taal en woordenschat, rekenproblematiek en dyscalculie, hoogbegaafdheid, autisme-vriendelijkheid.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Kinderen, ouders en leerkrachten gaan respectvol met elkaar om op onze school. We voelen ons verantwoordelijk voor elkaars welzijn. We helpen elkaar. We maken gebruik van elkaars talenten en proberen het beste in elkaar naar boven te halen. Als team geven we het goede voorbeeld. Ons betrokken team is bijzonder gemotiveerd en heeft alle kwaliteiten in huis om goed onderwijs te bieden. Daarnaast blijven wij werken aan onze eigen ontwikkeling omdat ook wij onze eigen vaardigheden willen vergroten.
De doorlopende lijn binnen ons SPIL-centrum is één van onze speerpunten. Er vind een warme overdracht plaats op het moment dat kinderen de overstap maken naar school. We gebruiken de observatielijsten van KIJK (0-7) om deze overdracht goed te laten verlopen.