Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In principe is ieder kind welkom op RKBS Willibrord. Wel is het zo dat er grenzen zijn aan de zorg die we kunnen bieden. Dit staat beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.
Voor de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, is er een aanbod in de groep door de eigen groepsleerkracht. Remedial teacher (1 dag per week) en leerkrachtondersteuner (2 dagen per week) zijn extra handen die hier een rol in spelen. Daarnaast is er een intern begeleiders die met leerkrachten en ouders meedenkt over op te stellen plannen en de wijze van uitvoering.
Het samenwerkingsverband speelt een rol in de begeleiding van kinderen waarvoor meer ondersteuning nodig is dan wij op school kunnen bieden. In de vorm van observeren en meedenken, maar ook in de vorm van het faciliteren van arrangementen waarmee extra middelen beschikbaar komen om extra begeleiding te kunnen realiseren.
Voor de kinderen die extra uitdaging nodig hebben, is er een aanbod vanuit de reguliere methodes. Daarnaast is er Levelwerk: kinderen compacten het reguliere lesprogramma en hebben daardoor tijd voor hun eigen programma met voldoende uitdaging. Daarnaast zijn er plusklassen voor de kinderen die nog meer uitdaging nodig hebben. Een van de collega's is als specialist plusleerlingen belast met de coördinatie van Levelwerk en de plusklas.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Gelet op de huidige populatie van de school, bieden we ondersteuning die goed lijkt aan te sluiten op de behoefte. We houden onze populatie goed in de gaten en wanneer we veranderingen bemerken, spelen we daar op in.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.