De Tamboerijn

Reigersbos 301 1107 EZ Amsterdam

Schoolfoto van De Tamboerijn

Het team

Toelichting van de school

Het team van de Tamboerijn bestaat uit de volgende personen:

Leerkrachten onderbouw: Alice Wezel, Hannah Verduyn Lunel, Lia Hoek, Lionne Brandon, Yvonne Liefhebber, Gwen Regelink

Leerkrachten middenbouw: Suzanne Veerkamp, Ashley Pina, Denise Burgers, Nicole Dwasin, Celine Kent, Stephanie Bell, Frieda Ysebaert, Sabrina Lont, Claudia van der Kooye en Sheila van den Berg.

Leerkrachten bovenbouw: Santoshi van Ee, Edith van Walbeek, Inez Gemerts, Judy Chong, Lydia Slijngard, Sharety Cairo, Ilja Vlemmings, Virgil Maclean en Karin Drenth.

Leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten: Ruurd Berends, Margo Wester, Vanessa Ford, Andjalie Oemrawsingh, Ester Beglinger

Specialistische leerondersteuning: Esther van den berg

Vakleerkrachten: Shelly Meeuws, Devin Kok, Amel Bouazizi

Intern begeleider: Marleen Korf, Jessica Schoorl, Sharety Cairo

Conciërge: Antonio Carvalho, Clyde Volkerts

Administratie: Marjan van Dijk, Gabriëlle Wijmer, Gina Eysbroek

Directie: Martine Nieuwstad (directeur), José Bijl (adjunct-directeur), Judy Chong (Adjunct-directeur).

Ook werken er externen  binnen de school: Ouder-kind consulent (Arna van de Bos), Muziekleerkracht (Anthony Lubbers), Kleuterspel-leerkracht (Cornellie Pinas), Pauze-begeleiding (Brood & Spelen) en de schoonmaak (VLS).

Er worden regelmatig specifieke lessen ingehuurd, bijvoorbeeld: Lessen over  geestelijke stromingen, schooltuinen, zwemles, verkeerslessen, sociale media, pubertijd en over liefde. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Als een leerkracht ziek is of verlof heeft hanteren we een aantal stappen:

1. Vervanger inzetten. 2. Inzetten parttime collega. 3. Inzetten van een collega met niet-klas gebonden taken. 4. Inzetten van een collega die samenwerkt met een LIO-stagiaire. 5. De klas verdelen over de andere groepen. 6. Onder verantwoordelijkheid van de directeur of een collega-leerkracht kan een stagiaire of een andere collega, die (nog) niet over een onderwijsbevoegdheid beschikt, een groep overnemen. 7. Inhuren van een workshop/activiteit die goed past bij de leerlijnen van een groep. 8. Een klas naar huis sturen.

Het naar huis sturen van een groep leerlingen is een uiterste, maar helaas soms onontkoombare maatregel. Wanneer een klas naar huis gaat zijn er de volgende regels:

  • De directie bepaalt voor welke groep leerlingen er geen les is.
  • De ouders van deze groep worden via de Parro-app en telefonisch/mondeling of de e-mail geïnformeerd.
  • Kinderen kunnen soms op school worden opgevangen.
  • De medezeggenschapsraad wordt over de maatregel geïnformeerd.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Dit schooljaar zijn er 18 groepen. Groep 1/2 is altijd een combinatiegroep en er zijn twee andere combinatie-groepen: Groep  2/3 en groep 7/8.

Jaarplanning: U wordt door de groepsleerkracht geïnformeerd over de jaarplanning van de groep. Dit gebeurt tijdens het startgesprek aan het begin van het schooljaar. 

De informatie over de groepsindeling, de gymnastiekles, muziekles, beeldende vorming, de activiteiten in de ouderkamer en de Brede School-activiteiten worden via Parro (Een app op uw telefoon of computer) aan u gestuurd.

Brede-School-Activiteiten vinden plaats na schooltijd. Driemaal per jaar is er aanbod van ongeveer 14 verschillende workshops die de leerling gedurende ongeveer 10 lessen kan volgen. Voorbeelden zijn: Klassiek Ballet, Jonge Uitvinders, Sport & Spel, Skateboarden, Knutselclub, Tekenen & Schilderen, Gezond eten & koken. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Een uitgebreide beschrijving van de leerstof in de groepen 1-2 staat op de website van onze school: Lesmethodes groep 1 en 2.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

In het schema onderwijstijd hierboven staat er hoeveel tijd ongeveer per week les wordt gegeven in een bepaald vak.  Onder het kopje 'Overige activiteiten en lessen' vallen lessen zoals 'Online veiligheid', verkeerseducatie, geestelijke stromingen, techniek en activiteiten zoals theaterbezoek, museumbezoek, Artis en schooltuinen. De pauzes zijn niet opgenomen in dit overzicht. 

Specifieke informatie over het leerjaar van uw kind ontvangt u per mail en tijdens het startgesprek dat in het begin van het schooljaar wordt gevoerd met ouder, kind en leerkracht.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Sommige leerlingen hebben meer ondersteuning nodig bij (delen van) het leren. Dit zijn leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Om ervoor te zorgen dat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen, onderscheiden wij op de Tamboerijn zorgniveaus (niveau 1, 2, 3 en 4). Op deze manier is het voor leerling, leerkracht en ouders duidelijk welke stappen gezet kunnen worden als er zorgen zijn over bepaalde onderdelen van de ontwikkeling van een kind  (bijvoorbeeld een achterstand op een bepaald vak, sociaal-emotioneel, lichamelijk of gedrag). In het Schoolondersteuningsplan (SOP) staan deze stappen beschreven.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

In het Schoolondersteuningsplan staan de ambities beschreven:

De school is in staat om leerlingen met een specifieke onderwijs- of ondersteuningsbehoefte (op leergebieden of sociaal/emotionele ontwikkeling) vroegtijdig te signaleren.

Binnen het team is meer kennis over rekenproblemen en dyscalculie en het voortraject van dyscalculie-diagnose is beter vormgegeven.

Het aanbod voor meerkunners is beter vormgegeven.

De Tamboerijn zet gerichte interventies in naar aanleiding van de sociale veiligheidsvragenlijst. 

Iedere medewerker is goed op de hoogte van de meldcode en beschikt over voldoende vaardigheden om hierover in gesprek te gaan.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Swazoom, Partou en Eigen & Wijzer zijn onze voorschool-partners. De Voorschool is voor kinderen van 2 tot 4 jaar. De Voorschool is open van 8:45 tot 14:00 uur. Een van de twee groepen van de Voorschool Swazoom is gevestigd in ons gebouw. Alle andere Voorschool-groepen zijn ergens anders in de wijk gevestigd. De Tamboerijn streeft naar een doorlopende leerlijn tussen de voorschool en de basisschool. Een aantal uur per week werken medewerkers van de Voorschool Swazoom ook in de groepen 1 en 2 om de allerjongste kleuters te begeleiden. Neemt u voor meer informatie contact op met één van de drie partijen. 


Terug naar boven