Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit schooljaar zijn er 18 groepen. Groep 1/2 is altijd een combinatiegroep en er zijn twee andere combinatie-groepen: Groep 2/3 en groep 7/8.
Jaarplanning: U wordt door de groepsleerkracht geïnformeerd over de jaarplanning van de groep. Dit gebeurt tijdens het startgesprek aan het begin van het schooljaar.
De informatie over de groepsindeling, de gymnastiekles, muziekles, beeldende vorming, de activiteiten in de ouderkamer en de Brede School-activiteiten worden via Parro (Een app op uw telefoon of computer) aan u gestuurd.
Brede-School-Activiteiten vinden plaats na schooltijd. Driemaal per jaar is er aanbod van ongeveer 14 verschillende workshops die de leerling gedurende ongeveer 10 lessen kan volgen. Voorbeelden zijn: Klassiek Ballet, Jonge Uitvinders, Sport & Spel, Skateboarden, Knutselclub, Tekenen & Schilderen, Gezond eten & koken.
Een uitgebreide beschrijving van de leerstof in de groepen 1-2 staat op de website van onze school: Lesmethodes groep 1 en 2.
In het schema onderwijstijd hierboven staat er hoeveel tijd ongeveer per week les wordt gegeven in een bepaald vak. Onder het kopje 'Overige activiteiten en lessen' vallen lessen zoals 'Online veiligheid', verkeerseducatie, geestelijke stromingen, techniek en activiteiten zoals theaterbezoek, museumbezoek, Artis en schooltuinen. De pauzes zijn niet opgenomen in dit overzicht.
Specifieke informatie over het leerjaar van uw kind ontvangt u per mail en tijdens het startgesprek dat in het begin van het schooljaar wordt gevoerd met ouder, kind en leerkracht.
Sommige leerlingen hebben meer ondersteuning nodig bij (delen van) het leren. Dit zijn leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Om ervoor te zorgen dat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen, onderscheiden wij op de Tamboerijn zorgniveaus (niveau 1, 2, 3 en 4). Op deze manier is het voor leerling, leerkracht en ouders duidelijk welke stappen gezet kunnen worden als er zorgen zijn over bepaalde onderdelen van de ontwikkeling van een kind (bijvoorbeeld een achterstand op een bepaald vak, sociaal-emotioneel, lichamelijk of gedrag). In het Schoolondersteuningsplan (SOP) staan deze stappen beschreven.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In het Schoolondersteuningsplan staan de ambities beschreven:
De school is in staat om leerlingen met een specifieke onderwijs- of ondersteuningsbehoefte (op leergebieden of sociaal/emotionele ontwikkeling) vroegtijdig te signaleren.
Binnen het team is meer kennis over rekenproblemen en dyscalculie en het voortraject van dyscalculie-diagnose is beter vormgegeven.
Het aanbod voor meerkunners is beter vormgegeven.
De Tamboerijn zet gerichte interventies in naar aanleiding van de sociale veiligheidsvragenlijst.
Iedere medewerker is goed op de hoogte van de meldcode en beschikt over voldoende vaardigheden om hierover in gesprek te gaan.
Swazoom, Partou en Eigen & Wijzer zijn onze voorschool-partners. De Voorschool is voor kinderen van 2 tot 4 jaar. De Voorschool is open van 8:45 tot 14:00 uur. Een van de twee groepen van de Voorschool Swazoom is gevestigd in ons gebouw. Alle andere Voorschool-groepen zijn ergens anders in de wijk gevestigd. De Tamboerijn streeft naar een doorlopende leerlijn tussen de voorschool en de basisschool. Een aantal uur per week werken medewerkers van de Voorschool Swazoom ook in de groepen 1 en 2 om de allerjongste kleuters te begeleiden. Neemt u voor meer informatie contact op met één van de drie partijen.